میزان ابتلای کادر درمانی خراسان جنوبی به کرونا به نسبت جمعیت شان، ۱۴ برابر مردم عادی است و تاکنون ۳۳ درصد آن‌ها درگیر بیماری کرونا شده اند.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونای دانشگاه علوم پزشکی بیرجند امروز در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: با وجودی که جمعیت کادر بهداشتی و درمانی خراسان جنوبی هشت دهم درصد جمعیت استان است، اما میزان ابتلای این قشر زحمتکش به کرونا، ۱۴ برابر افراد عادی است.

او افزود: از ابتدای همه گیری کرونا در خراسان جنوبی ۳۳ درصد کادر درمانی و بهداشتی به کرونا مبتلا شده اند.

شریف زاده بیان کرد: میزان ابتلای کادر درمانی حوزه پرستاری و بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی استان هم به بالای ۵۰ درصد رسیده که از میانگی کشوری بالاتر است.


بیشتر بخوانید


دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونای دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد:از تعداد کل مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی، ۱۱ و نیم درصدشان به کادر بهداشتی و درمانی استان اختصاص دارد که در خط مقدم مقابله با این ویروس هستند.

او هشدار داد:میزان ابتلای خانوادگی به کرونا در خراسان جنوبی همچنان ۶۵ و نیم درصد و بالاتر از میانگین کشوری است که نشان می‌دهد انتقال درون خانوادگی بیشتر از درون جامعه است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
خوبه خودشونم مبتلا بشوند درد بکشند بلکه از خدادبترسند به مریضا بهتر برسند البته اینا را با دوری که از مریضا میکنند مطمئنن از محل کار مبتلا نشدند از بی احتیاطی و رفت و آمدی که اطراف میکنند