رئیس اتحادیه چاپخانه داران کرمانشاه، صنعت چاپ را از جمله صنایع در معرض خطر کشور دانست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، کیوان کاشفی رئیس اتحادیه چاپخانه داران کرمانشاه با اشاره به تاثیر کرونا بر سه حوزه فعال صنعت چاپ استان، گفت : طی ۱۰ ماه گذشته چاپخانه دارانی که در حوزه چاپ کتاب، نشریات و روزنامه‌ها فعال بودند، بیشتر از سایر چاپخانه داران خسارت دیدند.

او گفت : این حوزه‌ها در وضعیت خوبی قرار ندارند و کرونا به شدت آن‌ها را تضعیف کرده، چرا که می‌بینیم کرونا شرایط را بگونه‌ای رقم زده که خانواده‌ها حتی از لمس نشریه و روزنامه هم واهمه دارند.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه افزود: واحد‌هایی هم که درحوزه تبلیغات فعال بوده اند، اکنون حال و روز خوشی ندارند و باتوجه به نفوذ گسترده فضای مجازی در جامعه، این چاپخانه داران در سال‌های اخیر با رکود مواجه شده‌اند.

او با بیان اینکه درحال حاضر تنها فعالین حوزه بسته بندی و پکیجینگ شرایط بهتری از این دو حوزه دارند، ادامه داد: البته این گروه از چاپخانه داران هم مشکلاتی در حوزه خود دارند، اما در مجموع در این شرایط کرونایی می‌توانند به فعالیتشان ادامه دهند.

کاشفی گفت: در مجموع صنعت چاپ کشور از جمله صنایع در معرض خطر است که باید برای حفظ آن تدابیری اندیشیده شود.

او افزود: البته در کنار ضربه‌های شیوع بیماری کرونا، مشکلات دیگری همچون فرسوده بودن تکنولوژی‌های صنعت چاپ و لزوم بروز رسانی آن‌ها و سخت شدن خرید تجهیزات و دشواری واردات قطعات ماشین‌های چاپ به کشور نیز وجود دارد که لزوم حمایت مسئولین از این صنعت را می‌طلبد.

کاشفی ادامه داد: بسیاری از افراد فعال در این صنعت، کسانی هستند که این شغل نسل به نسل در خانواده آن‌ها بوده و خیلی کم به خاطر مسائل مادی صرف آن را ادامه می‌دهند و بیشتر از روی علاقه به آن مشغول هستند.

او گفت: امیدورریم مسئولین در بحث مالیات، پرداخت تسهیلات و بروز کردن تکنولوژی حمایت‌های خوبی را از فعالین این صنعت داشته باشند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.