به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گروه صنعتی ایران خودرو اقدام به طراحی محصولی جدید کرده است که تاکنون نام آن به صورت رسمی اعلام نشده بود و امروز در بازدید وزیر صمت به عنوان "تارا" نامیده شد. این خودرو قرار است زمستان امسال وارد بازار شود اینطور که برآورد میشود این خودرو فول اتوماتیک قیمتی حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان خواهد داشت.
تارا ، خودرویی است که بر پایه پژو ۳۰۱ ساخته شده و به نوعی نسخه داخلی این خودرو به حساب میآید. بر پایه پلتفرم خودرو تارا قرار است دو محصول دیگر نیز با استایل هاچبک و کراس اوور تولید شوند. ایران خودرو چندی قبل اولین سری از خودرو تارا را پیش فروش کرده بود.
این خودرو جدید، با همکاری بیش از ۱۳۲ سازنده داخلی تولید خواهد شد. این خودرو در ابتدا مجهز به موتور tu5 خواهد بود که در ادامه مجهز به موتور ef7 و گیربکس اتوماتیک خواهد شد. از دیگر امکانات این خودرو می توان به فرمان برقی، سنسور باد لاستیک، کروز کنترل، نمایشگر ۷ اینچی مجهز به نویگیشن، سانروف، سنسور نور و باران، صندلی برقی جلو اشاره کرد.
همچنین این خودرو مجهز به سامانه ترمز abs, ebd و ba، سیستم کنترل پایداری و پیگیری از هرزگردی esc، چهار ایربگ ایمنی، دوربین دید عقب، آینه جانبی به صورت تاشو برقی، سامانه ورود بدون کلید و استارت خودرو بصورت کنترل است.
بیشتر بخوانید
محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص داخلی سازی خودرو جدید ایران خودرو، گفت: تارا محصول جدید ایران خودرو است که قرار است با بیش از ۹۰ درصد قطعات داخلی ساخته شود.
او بیان کرد: تولید انبوه این خودرو در حال آماده سازی است و این توانمندی وجود دارد که داخلی سازی آن ۱۰۰ درصدی شود. مشخصات فنی این خودرو حجم موتور ۱۶۰۰ سی سی، حداکثر توان موتور ۱۱۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه، حداکثر گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر در ۴۸۰۰ دور در دقیقه است.
این مقام مسئول ادامه داد: استاندارد آلایندگی آن یورو ۵ است. حداکثر سرعتی که می توان با این خودرو پیمود ۱۹۰ کیلومتر و شتاب صفر تا صد آن ۹.۵ است. مصرف سوخت این خودرو جدید ۶.۷ بوده و از فرمان برقی بهره مند است. صندلی برقی و رینگ های آلومینیومی، راهنمای روی آینه های جانبی از دیگر مشخصات این خودرو است.
فرشاد مقیمی مدیرعامل خودروسازی ایران خودرو در گفتوگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره خط تولید جدید تارا( خودرو جدید ایران خودرو) اظهار کرد: امروز خط تولید tu5 پلاس را رونمایی کردیم که توان آن با توجه به اقدامات مهندسی انجام شده به طور چشمگیری ارتقا پیدا کرده است. توان این موتور از حدود ۸۰ کیلووات به حدود ۸۵ کیلووات افزایش پیدا کرد، همچنین گشتاور این موتور از حدود ۱۴۰ نیوتون بر متر به ۱۴۵ نیوتون بر متر ارتقاع پیدا کرد. توان تولیدی این موتور هم از ۱۰۸ اسب بخار به ۱۱۵ اسب بخار رسیده است.
مقیمی با اشاره به ساختار تنفس طبیعی این موتور تصریح کرد: این موتور به تکنولوژی cvvt مجهز شده است که این امکان را فراهم میکند تا جاهایی که خودرو نیاز به توان کمتری دارد، تعدادی از سوپاپها غیر فعال شده و از پاشش بنزین جلوگیری کند. این فرآیند در نهایت کاهش ۴ تا ۵ درصدی مصرف سوخت را به همراه دارد. در خودرو تارا که این موتور در آن استفاده میشود مصرف سوخت حدود ۷ لیتر بنزین در صد کیلومتر خواهد بود.
او با اشاره به استاندارد یورو ۵ این موتور تصریح کرد: موتور tu5 جدید روی خودروهای تارا و رانا پلاس نصب خواهد شد همچنین خودرو رانا به گیربکس ۶ سرعته جدید داخلی مجهز خواهد شد که به زودی توسط وزیر صمت رونمایی میشود.
انتهای پیام/
اونوقت اینا بعد سی سال موتور ۱۶ سوپاپ دادن با انواع تکنولوژی های روز مصرف صدی۷
اینقدر با کلمات بازی نکنید تارا رانا دنا ....!!!! گیج شدیم همشونم غالب مشخصات اصلی و موتوراشون شبیه همه
چه کسی توان خرید خودرویی با این قیمت را دارد؟
یه معلم ماهی 200 دلار مزد می گیرد.
یک کارگر ماهی 150 دلار حقوق می گیرد.
یه معلم بایستی چند سال به حقوق خود دست نزند و چنین خودرویی بخرد؟180ماه
کدوم اجازه همچین قیمت گذاری برای این خودرو رو داده ؟
چه خبره؟
فقط یه تغیراتی تو بدنه دادن
جلوش هم زدن سال جهش تولید
متوجه نمیشیم که ۹۰ الی ۱۰۰ درصد تولید داخل
پس چرا قیمت بین ۷۰۰ الی ۸۰۰ میلیون تومان
شما بدون گمرک و قیمت واقعی دلار ۴۲۰۰ تومانی که بانک مرکزی به بانک جهانی اعلام میکند و میتواند استعلام بگیرید تا چه حد و تا کجا کلاهبرداری
انوقت در فرانسه ال ۹۰ را برای پایین ترین قشر کم دارمد تولید میکنند
حتی میتوانید کیفیت و استاندارد جهانی این خودرو را با خوردوی ملی ساخت ترکیه مقایسه و قیمت گذاری کنید و تفاوت ها را ببینید
جز اشراف پروری چیزی دیگری نیست
بابا دست بردارید از صنایع قدیمی کمی رشد کنید
شماجای تویوتا بودید الان وضع تویوتا چگونه بود؟
لابد یک تحریم جدید هم که بیاد خودروها برای 10 درصد وارداتیشون لنگ قطعه میمونن تو پارکینگ!
چه انتظاری از آیتدش دارید؟
ولی امکاناتش آدمو متحیر میکنه:آینه برقی تاشو،زه بغل،رینگ آلومینیومی و....
هنگام خریدحتمامطالبه کنید چون ممکن است آنراجداگانه حساب کنند.
چه کسی حاضر هست وتوانش رو داره که با این رقم یک خودرو ساخت داخل که قطعا نصف قطعاتش چینی هست، سوار بشه! لطفا فقط پخش کننده خبر نباشین! با این قیمتها فرزند منوشما باید کجا زندگی کنه؟ چی سوار بشه، این که اسمش تولید نیست
بموقع ش خدابهت میده
خودمو بچهام رو میساختم
من الان یه پراید دارم که پول ندارم واسش لاستیک بگیرم و شما صحبت از ماشین چند صد میلیونی میکنید.
بیشتر از ۱۲۰ میلیون ارزش نداره
چه خبره؟
این کجاش ایرانیه بعد ۱۳۲ شرکت جمع شدن باهم چی کار کردن؟؟؟!!!
تو رو خدا نخرید
خدایا کی از این اژدهای انحصاری نجاتمون میدی؟
خودرو نجومی بگیرها و رانت خوارهاست
خوبه خدا رو شکر اتومبیل 800 میلیونی تولید می کنیم برای از ما بهترون. مردم چکاره هستند جز خس و خاشاک؟!
خجالت نمی کشید کدوم قشر از مردم توان خرید داره پراید پیزوری رو هم مردم نمی تونن بخرن ارزش واقعی پراید 10 میلیون هم نمیشه که شما 100 میلیون به مردم می فروشید.
حالا هم هر روز بدتر از دیروز بجای ارزون کردن ماشین، تولیدات چند صد میلیونی رو رقم میزنید.
احسنت براین قیمت های ایران خودرو. بخدا مملکت خوبی دارین دو خودر ساز دارن خون مردم رو میمکن ولی متآسفانه کو قوه قضایئه .همه خودشونو زدن به خواب.
مگه داریم مگه میشه!!
موتور tu5 و لوازم دنا و چند قلم پژو اینقدر نمی ارزد
مثل پراید 111 132.....
میدونی؟؟؟
حالا که تارا رو تولید کردید واردات خودرو رو ازاد کنید اینقد خون ملت رو تو شیشه نکنید
سوار شدن خودرو باکیفیت شده برامون ارزو!