حجت الاسلام خاموشی در سفر اراک گفت: مساعدت اوقاف با اصناف مستاجر ادامه خواهد داشت .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در سفر به اراک گفت: در پی شیوع ویروس کرونا در کشور سازمان اوقاف و امور خیریه از ابتدای سال با کسبه مستاجر املاک موقوفه همکاری لازم را داشته و در زمینه کرایه های املاک موقوفی یک مرتبه با مستاجران مساعدت کرده است و این مساعت ها در طول سال ادامه خواهد داشت .

حجت الاسلام خاموشی افزود: در سفر به استان مرکزی ضمن ارزیابی این ظرفیت‌های این استان برنامه ریزی‌های لازم را انجام می‌دهیم تا در راستای افزایش تولید قدم‌های موثری برداریم.

او اضافه کرد: استان مرکزی در بخش تولید بخصوص تولیدات کشاورزی و دامی ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد و انتصاب امین موقوفات بر اساس ماده پنج قانون اوقاف در کشور کلید خورده که استان مرکزی در انتصاب امین موقوفات از استان‌های پیشتاز کشور است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: امسال یک میلیون و ۱۵۰ هزار بسته معیشتی از محل موقوفات بین نیازمندان و آسیب دیدگان ویروس کرونا توزیع شده که با حضور گسترده اوقاف در طرح شهید سلیمانی پیش بینی می‌شود بسته‌های معیشتی به یک میلیون ۵۰۰ هزار بسته برسد.

او ادامه داد: ارزش هر بسته معیشتی سازمان اوقاف و امور خیریه یک میلیون ریال است که از محل موقوفات، نذورات و کمک‌های خیرین تهیه و با شناسایی نیازمندان از طرف مراکز افق بقاع متبرکه توزیع می‌شود.

حجت الاسلام خاموشی تصریح کرد: سیستم سازمان اوقاف به گونه‌ای طراحی شده که از طریق درآمد هزینه‌ای باید فعالیت داشته باشد و سیستم کارمندی در آن نقشی ندارد، بنابراین انتصاب امین موقوفات می‌تواند در تحقق اهداف درون سازمانی موثر باشد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.