فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف یک محموله کالای قاچاق به ارزش ۸ میلیارد ریال در شهرستان کنگاور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت : ماموران انتظامی کنگاور حین گشت زنی در ورودی شهر به دو دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ و وانت نیسان که با سرعت زیادی در حرکت بودند، مشکوک و به تعقیب آن‌ها پرداختند.

او گفت : ماموران پس از طی مسافتی موفق به توقیف هر دو دستگاه خودرو شده که در بازرسی از خودروی پژو ۴۰۵ تعداد زیادی پوشاک و در بازرسی از وانت نیسان نیز ۲ هزار و ۸۵۰ بسته توتون تنباکو و بیش از ۲ تن قهوه و نسکافه قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان ارزش محموله قاچاق کشف شده را ۸ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در این رابطه ۳ نفر دستگیر و برای صدور حکم لازم تحویل مراجع قضایی شدند.

مصالحه ۷۲درصدی پرونده‌های ورودی به مراکز مشاوره کلانتری‌ها

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه از مصالحه ۷۲درصدی پرونده‌های ورودی به مراکز مشاوره کلانتری‌های استان طی سال جاری خبر داد.

محمدرضا آمویی گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۲هزار و ۵۰۰ پرونده برای انجام مشاوره به کلانتری‌های استان وارد شده که نسبت به پارسال ۱۲ درصد افزایش داشته است.

او افزود: از این تعداد بیش از ده هزار مورد معادل ۷۲ درصد پرونده‌ها به مصالحه ختم شد و ۱۸ درصد پرونده‌ها نیز به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان افزود: در سطح استان کرمانشاه ۳۰ واحد کلانتری داریم که در هر کدام از این واحد‌ها با هدف ایجاد صلح و سازش در پرونده‌ها دوایر مشاوره و مددکاری راه اندازی شده است.

 آمویی با بیان اینکه در پرونده‌هایی که ختم به مصالحه شده نبود تعامل طرفین و نبود مفاهمه بین افراد مشهود است، ادامه داد: پایین بودن آستانه تحمل افراد در بحث‌های خانوادگی، آشنا نبودن به مهارت‌های زندگی و نداشتن آموزش افراد زمینه‌ای برای بروز درگیری هاست.

معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی استان کرمانشاه گفت: مردم هنوز به کلانتری‌ها به محلی برای رسیدگی به جرائم نگاه می‌کنند در صورتیکه افراد می‌توانند در این مراکز به صورت خود معرف در تمامی حوزه‌ها از جمله موضوعات حقوقی، تحصیلی و خانوادگی مشاوره دریافت کنند.

 آمویی افزود: رسیدگی به پرونده‌های انتظامی زمانبر و هزینه بر است و اگر در مراحل اولیه صلح و‌سازش صورت گیرد، نتیجه بهتری حاصل می‌شود و بار پرونده‌های قضایی و انتظامی نیز کاهش می‌یابد.

او با اشاره به اینکه بیشتر پرونده‌های ورودی به کلانتری‌ها در حوزه خانوادگی است،ادامه داد: تصادفات، درگیری و نزاع و اختلافات ملکی در رتبه‌های بعدی پرونده‌های ورودی به کلانتری‌های استان قرار دارد.

 آمویی افزود: در ایام کرونا سامانه پاسخگویی ۰۹۶۵۸۰ راه اندازی شده است تا افراد بدون مراجعه حضوری از مشاوره‌های مربوط به ویروس کرونا بهره‌مند شوند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.