وزیر خارجه یونان در سخنان اخیر خود اعلام کرد تاثیر تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ترکیه به مرور زمان مشخص خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «نیکوس دندیاس» وزیر خارجه یونان، امروز (شنبه) در نشست شورای اروپایی در بروکسل، درباره تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ترکیه اظهاراتی مطرح کرده است.

این مقام ارشد اتحادیه در ابتدا درباره تحریم‌های اتحادیه اروپا گفت: «تحریم‌های اتحادیه به آرامی جوابگو خواهد بود.»

او در سخنانش به تحریم‌های اتحادیه علیه بخش تجاری و اقتصادی ترکیه اشاره داشته و افزود: «این احتمال نیز وجود دارد تحریم‌ها علیه نهاد‌ها و اشخاص بیشتر شود.»

دندیاس در ادامه افزود: «این تنها اولین قدم در راه تحریم‌های ترکیه است.»

در ادامه او به تحریم‌های آمریکا علیه ترکیه اشاره کرد و گفت: «تاثیر این تحریم‌ها نیز به مرور زمان مشخص خواهد شد.»

به گفته این مقام ارشد یونان: «این تحریم‌ها گامی قدرتمند است و پیامی شفاف را می‌رساند.»

روز گذشته «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، طی اظهاراتی رویکرد خارجی ترکیه را در تضاد با منافع این اتحادیه توصیف کرد.

هفته گذشته وزارت خزانه داری آمریکا تحریم‌هایی را بر سازمان صنایع دفاعی ترکیه و رئیس آن، اسماعیل دمیر اعمال کرد.

همچنین گفته شد آمریکا در راستای این تحریم‌ها سه تبعه دیگر ترکیه‌ای را که با ریاست صنعت دفاعی این کشور در ارتباط بوده اند در فهرست سیاه قرار داد.

ساعاتی بعد از انتشار این خبر وزارت خارجه ترکیه به اعمال تحریم از سوی واشنگتن علیه آنکارا واکنش نشان داد، آن را اشتباه فاحشی خواند و از آمریکا خواست که «از تحریم ترکیه صرف نظر کند و تصمیم درباره تحریم را لغو کند.»

تنش‌ها در شرق دریای مدیترانه در ماه‌های اخیر اوج گرفته است. آنکارا درحالی فعالیت‌های حفاری و اکتشاف خود در شرق دریای مدیترانه را مجددا آغاز کرده، که آتن هشدار داده ترکیه وارد حریم اقتصادی یونان شده است. در مقابل اردوغان تاکید کرده که فعالیت ترکیه در شرق مدیترانه دقیقا مطابق با حقوق دریایی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار