از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیارد و ۲۰۰میلیون دلار کالا از مرز‌های پرویزخان و خسروی صادر شده است که از نظر ارزش ۴۵درصد و از نظر وزن ۶۵درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، تاتار فرماندار قصرشیرین گفت : هم اکنون طرح جامع توسعه پرویزخان در این مرز در حال اجرا است که با پیگیری‌های استاندار و گمرک ۷۴میلیارد تومان برای طرح جامع این مرز اختصاص یافته که تا الان ۵۰درصد آن جذب شده و پیشرفت این طرح کمک زیادی به توسعه صادرات در مرز پرویزخان می‌کند.

نمایند مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیر رفع محدودیت‌های نظامی معادن قیر طبیعی حوزه گیلانغرب هستیم و این موضوع با امیر حیدری فرمانده نزاجا مطرح شده و در صورت حل نشدن از طریق شورای عالی امنیت ملی پیگیری خواهد شد.

شهریار حیدری افزود: ۷۵درصد معادن قیر طبیعی و بیتومین کشور در حوزه جغرافیایی گیلانغرب، بخشی در قصرشیرین و قسمتی هم در اورامانات قرار دارد و این باید باعث رونق منطقه شود و نباید معدن داران ما مورد بی توجهی قرار گیرند.

فرزادی پور فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: بازارچه مرزی تیله‌کوه فرصت و مزیت بزرگی برای رونق اقتصادی این شهرستان است که بهره‌برداری از آن می‌تواند معضل بیکاری را کاهش دهد.

محمودیان فرماندار گیلانغرب به مشکلات موجود در مرز سومار اشاره کرد و گفت: مرز سومار با وجود تلاش‌هایی که در سطح استان برای رونق آن انجام شده نیازمند توجه و نگاه ویژه مسئولان کشوری است، زیرا مدت یکسال هست که این مرز رسمی شده، اما تاکنون گمرک در آن مستقر نشده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.