وزارت امور داخله افغانستان اعلام کرد که تنها در سه ماه گذشته، بیش از ۱۵۰۰ غیرنظامی در حملات انتحاری و انفجاری طالبان کشته و زخمی شده اند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور داخله/ کشور افغانستان اعلام کرد که تنها در سه ماه گذشته، بیش از ۱۵۰۰ غیرنظامی در حملات انتحاری و انفجاری طالبان کشته و زخمی شده اند.

طارق آرین، سخنگوی وزارت امور داخله/ کشور افغانستان اظهار داشت که طالبان در سه ماه گذشته، ۳۵ حمله انتحاری و ۵۰۷ انفجار ماین انجام داده‌اند.

آرین در صفحه توئیتر خود نوشت که در این حملات انتحاری و انفجاری طالبان، ۴۸۷ غیرنظامی کشته و ۱۰۴۹ غیرنظامی دیگر زخمی شده اند.

وی بیان داشت که این گروه خلاف همه ارزش‌های انسانی و اسلامی، خلاف تعهدات خود به مردم ملکی و تاسیسات عامه خسارات وارد کرده است. کشتن مردم عام جنایت جنگی محسوب می‌شود و هیچ توجیهی ندارد.

سخنگوی وزارت امور داخله/ کشور افغانستان افزود که نیرو‌های امنیتی و دفاعی در هر شرایطی آماده دفاع از خاک و مردم خود می‌باشد.

آرین اضافه کرد که نیرو‌های امنیتی و دفاعی در یک ماه گذشته در ولایت‌های هلمند و قندهار، حملات تروریستی طالبان را خنثی کرده‌اند.

گروه طالبان تاکنون در این باره واکنشی نشان نداده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار