به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،کشاورز مدیرعامل شرکت بیمه دی در نشست خبری در خصوص توسعه خدمات بیمهای به جامعه ایثارگری اظهار کرد: در چهارمین سال متوالی افتخار خدمت رسانی به درمان ایثارگران تحت عنوان قرارداد درمان تکمیلی ایثارگران را عهده دار هستیم.
وی ادامه داد:در حال حاضر در این قرارداد حدود ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمه شده داریم که شامل والدین، همسران و فرزندان شهدا، جانبازان معزز و افراد تحت تکلف این افراد میشوند. خدمات درمانی اساسا در کشور توسط بیمه گران تکمیلی به دو شکل ،مراکز طرف قرارداد بیمه و مراکز غیر طرف قرارداد است.
وی افزود: بخشی از بیمه شدگان به مراکز غیر طرف قرارداد مراجعه میکنند که این هم در تعهد شرکت بیمه است و با ارائه اسناد و مدارک درمانیشان هزینه هایشان را دریافت میکنند. درحال حاضر تقریبا با ۹ هزار مرکز درمانی همکاری مستقیم و غیر مستقیم داریم، تقریبا همکاری با ۸ هزار مرکز این ارتباط قطعی است و در حال با یک هزار مرکز مذاکره کردیم و یا در حال اضافه کردن به این مراکز هستیم.
مدیرعامل شرکت بیمه دی بیان کرد: خدماتی که تاکنون به جامعه ایثارگری در حوزه درمان انجام شده تقریبا ۸۰ درصد آن با مراجعه به مراکز درمانی طرف قرارداد بوده و حدودا ۲۰ درصد نیز به مراکز درمانی غیر طرف قرارداد مراجعه کردند که از نظر ما بیمه ایها این میانگین بسیار خوب است، معمولا در شرکتهای بیمهای دیگر ۴۰ تا ۴۵ درصد به مراکز درمانی غیر طرف قرار داد مراجعه می کنند.
کشاورز افزود: در حال حاضر به طور میانگین روزانه ۶۰ هزار خدمت بیمهای به جامعه ایثارگری ارائه میشود و همه اینها در سامانه ما به صورت روزانه ضبط میشود. البته اخیرا به دلیل شیوع بیماری کرونا مراجعه به مراکز درمانی کاهش پیدا کرده و در همه حوزهها این اتفاق افتاده است. خوشبختانه با حمایتهای خوب و عالی که مهندس اوحدی داشتند وضعیت تامین مالی قرارداد در شرایط بسیار خوبی قرار گرفته و پرداختهای بیمه ایثارگران به محض تایید حواله انجام میشود.
وی تصریح کرد: در ایام کرونا سعی کردیم کمکهای خوبی به مراکز درمانی مرتبط با درمان کرونا انجام بدهیم و منابع مناسبی در اختیارشان قرار دادیم همچنین برای ایثاگران بستههای بهداشتی را آماده کردیم، سامانه خود ارزیابی بیماری کرونا در سایت و اپلیکیشن بیمه دی را فعال کردیم و به طور مستمر ایثارگران میتوانند وضعیت خود را از نظر ابتلا بررسی کنند و در نهایت پیگیریهای مورد نیاز برای درمان خود را انجام دهند.
بیشتر بخوانید
تأمین زمین برای ۵۰ هزار واحد مسکونی ایثارگران در ۲۰ استان کشور
کشاورز ادامه داد: یکی دیگر از اقداماتی که در این مدت در بیمه دی اتفاق افتاد ،جانبازان شیمیایی را مورد غربال گری قرار دادیم و افرادی که ابتلایشان به کرونا قطعی بود یا مشکوک به ابتلا به این ویروس بودند را در مسیر درمان قرار دادیم.
وی افزود: درحال حاضر کلیه هزینه های بستری و سرپایی مرتبط با بیماری کرونا تحت پوشش شرکت بیمه دی قرار گرفته و سعی کردیم که به جامعه هدفمان بهترین خدمات را ارائه کنیم.
وی گفت: یکی از مهم ترین استراتژی هایی که شرکت بیمه دی در ارائه خدمت به ایثارگران مدنظر قرار داده توسعه خدمات الکترونیک و به حداقل رساندن مراجعات و مدت زمان ارائه خدمت به این افراد است.در حال حاضر کلیه امور بیمه ای مورد نیاز ایثارگران در کلیه زمینه ها به صورت الکترونیک قابل انجام است.
مدیرعامل شرکت بیمه دی افزود: یکی دیگر از برنامه هایی که در بیمه دی انجام شد راه اندازی مرکز ارتباط است که شماره آن ۱۶۷۱ است و به طور شبانه روزی آماده ارائه خدمات و ایجاد ارتباط با ایثارگران و بیمه شدگان است.
وی ادامه داد: از مهم ترین برنامه های پیش رو این بیمه برنامه توسعه پزشک خانواده و سرمایه گذاری در زمینه آموزش سلامت و اقدامات پیشگیرانه سطح اول پزشکی است.
انتهای پیام/