سرمربی تیم ملی روئینگ کشورمان در مورد شرایط تمرینات قایقرانان توضیحاتی داد.

افشین فرزام سرمربی تیم ملی روئینگ کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد شرایط برگزاری اردو‌ها گفت: دومین مرحله‌ اردوی تیم ملی روئینگ در حال برگزاری است. بین اردوی اول و دوم فاصله‌ای ایجاد نشد و این مرحله از تمرینات تا ۱۱ دی ماه ادامه خواهد داشت. امیدواریم بتوانیم ورزشکاران را به آمادگی لازم برسانیم. اگر قرار باشد مسابقات کسب سهمیه در اوایل اردیبهشت ۱۴۰۰ برگزار شود نیاز داریم برای ماه‌های بهمن و اسفند محل اردو‌ها را تغییر دهیم و به مکانی برویم که بتوانیم در مسافت‌های بلند تمرین کنیم.

او در مورد تاثیر کرونا بر تمرینات ملی پوشان گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۹ ورزشکاران توانستند با توجه به امکاناتی که در اختیارشان قرار گرفت تمرینات خود را در محل سکونتشان پیگیری کنند و این اتفاق به ما کمک کرد تا قایقرانان با یک آمادگی نسبی از اوایل مرداد ماه وارد اردو شوند. در حال حاضر نیز مراحل آمادگی را به ترتیب طی می‌کنیم تا به آن هدفی که مد نظر داریم برسیم.

فرزام ادامه داد: شیوع ویروس کرونا روی شرایط تمرینی ما تاثیر گذار بود و به همین علت اردو دیر آغاز شد. سعی کردیم این آسیب را کمتر کنیم، اما از طرفی این نگرانی وجود دارد که ورزشکاران به ویروس کرونا مبتلا شوند به همین علت با یکسری محدودیت به تمریناتمان ادامه می‌دهیم تا با مشکلی رو به رو نشویم.

او درمورد مشخص نبودن زمان و مکان دقیق مسابقات کسب سهمیه گفت: شیوع ویروس کرونا باعث شده زمان و مکان برگزاری مسابقاتِ کسب سهمیه به شکل دقیق مشخص نباشد و این موضوع ما را در بلاتکلیفی قرار داده است. در قاره اروپا مسابقات کسب سهمیه پیش از شیوع کرونا برگزار شده، اما در قاره‌های آسیا، آمریکا و اقیانوسیه هنوز این اتفاق رخ نداده و مسابقات به تعویق افتاده است. برنامه ریزی ضعیفی که در این مورد انجام شده است می‌تواند ما را با مشکل رو به رو کند. امیدوارم هرچه سریع‌تر از برنامه‌های فدراسیون جهانی روئینگ مطلع شویم.

فرزام درپاسخ به این سوال که چه پیش‌بینی از عملکرد روئینگ سواران در مسابقات کسب سهمیه دارد گفت: روئینگ سواران تیم ملی از نظر آمادگی شرایط قابل قبولی دارند. با توجه به اینکه من به عنوان سرمربی در ۲ المپیک لندن و ریو حضور داشتم فکر می‌کنم شرایط مهیا باشد، اما موضوعی که ما را نگران می‌کند قوانین فدراسیون جهانی است، هر ساله تغییراتی در قوانین کسب سهیه ایجاد می‌شود که کار ما را سخت‌تر می‌کند. امیدوارم در نهایت با آمادگی خوبی راهی مسابقات شویم بهترین نتیجه را کسب کنیم.

فرزام: روئینگ سواران تیم ملی از نظر آمادگی شرایط قابل قبولی دارند

او در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون در این مدت از آن‌ها حمایت کافی داشته است گفت: امسال نه تنها در ورزش بلکه در تمام قسمت‌های کشور ما با مشکلات مالی رو به رو بودیم. موضوع تحریم‌ها و کمبود در بودجه تاثیر گذار بوده است، اما فدراسیون قایقرانی در این مدت تلاش کرده است همراه باشد و کمک کند و تا آنجایی که در توان داشته، از ما حمایت کرده است. تنها کاری که در این شرایط می‌توانیم انجام دهیم این است که روی هدفمان متمرکز شویم و به دور از حاشیه کارمان را انجام دهیم.

فرزام در مورد قایق‌هایی که فدراسیون برای ملی پوشان روئینگ خریداری کرده، اما هنوز به دستشان نرسیده است، گفت: فدراسیون در تلاش است تا این قایق‌ها را از گمرک‌های جنوب ترخیص کند و قطعا افراد حاضر در فدراسیون بهتر می‌توانند در مورد این موضوع صحبت کنند. خیلی خوب می‌شود اگر ما بتوانیم یک تا ۲ ماه تا آغاز مسابقات با این قایق‌ها تمرین کنیم. این قایق‌ها از نظر فنی همان قایق‌هایی هستند که ما باید در مسابقات کسب سهمیه از آن استفاده کنیم.

مربی تیم ملی روئینگ در مورد شرایط ورزش کشور گفت: این روز‌ها وضعیت کشور بحرانی است و امیدوارم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بتوانند امور ورزشی کشور را مدیریت کنند. تمام کشور‌ها در تلاشند با آمادگی کامل در المپیک توکیو حضور داشته باشند و امیدوارم با تلاش مسئولان ما هم عقب نمانیم و حضور موفقی داشته باشم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار