سرانه های آموزشی البرز از رشد سریع جمعیت دانش آموزی جا مانده است

استاندار البرز گفت: البرز رتبه نخست مهاجرت پذیری را در کشور دارد درحالی که ارتقا زیرساخت های آن از رشد سریع جمعیت و روند فزاینده مهاجرت ها عقب مانده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، رعزیزالله شهبازی، استاندار البرز درنشست شورای آموزش و پرورش البرز گفت: رشد سریع مهاجرت در البرز بر فعالیت آموزش و پرورش هم تاثیر گذاشته است، زیرا افزایش یکباره جمعیت دانش آموزی ضعف در زیرساخت های آموزشی و پرورشی را پررنگ تر کرده است.

شهبازی افزود: دانش آموزان بی بضاعت این استان به ۲ هزار تبلت یا تلفن همراه هوشمند نیاز دارند تا به صورت مجازی آموزش ببینند.

استاندار البرز گفت: برای این تعداد سیستم آموزشی هوشمند لازم است و همه دستگاه ها اجرایی، سازمان های مردم نهاد، خیرین و به ویژه کمیته امداد امام خمینی (ره) و اتاق بازرگانی پای کاربیایند تا این مشکل برطرف شود.

شهبازی با اشاره به همراهی مطلوب خیرین مدرسه ساز برای ارتقا سرانه های آموزشی استان، افزود: شورای آموزش و پرورش استان با هدف رفع مشکلات این حوزه مهم فرهنگی تشکیل می شود تا با همراهی مسوولان شرایط مناسب به وجود آید.

او گفت: در نشست امروز همچنین وضعیت فضاهای آموزشی، تغییر کاربری، اجرای بسته های تحولی آموزشی، طرح انسداد مبادی بی سوادی، تعیین هزینه کارنامه تطبیق و طرح ملی مدرسه کانون تربیتی محله مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار البرز افزود: رهبر معظم انقلاب فرمان کمک های مومنانه را صادرکردند، که این موضوع مهم درآموزش و پرورش برای کمک به دانش آموزان بی بضاعت به خصوص دربخش تامین تلفن هوشمند و تبلت درکناراهدا بسته های حمایتی اجرایی شد و همچنان ادامه دارد.

شهبازی گفت: برای برطرف شدن مشکلات آموزش و پرورش البرز نیاز به تشکیل برگزاری نشست های تخصصی با حضورخیرین، اتاق بازرگانی و کسانی داریم که دغدغه تعلیم و تربیت دارند.

او افزود: برای حل مشکلات آموزش و پرورش در بخش آموزش مجازی نیازبه بسیج عمومی داریم تا دانش آموزان بی بضاعت به کلاس درس معلم خود بپیوندند.

استاندار البرز گفت: شناسایی افراد بی سواد، تعیین تکلیف مالکیت فضاهای آموزشی، بومی سازی بسته های تحولی سند تحول بنیادین و برگزاری برنامه ها درفضای مجازی به منظور رعایت دستور العمل های بهداشتی دراستان  ضروری است.

شهبازی درادامه به وضعیت نارنجی استان اشاره کرد و افزود: با مشارکت مردم وضعیت استان دربیماری کووید ۱۹ نارنجی شده است که همراهی مردم همچنان نیازبه تداوم دارد.

او گفت: ۲ مرکز تولید واکسن ویروس کرونا درکشور فعالیت دارد که هر دو دراستان البرز مستقرند و هم اکنون درحال انجام تست انسانی هستند.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.