ابدالی گفت: با اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا، می‌توان شاهد کاهش میزان زباله در سطح شهرستان دهلران بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ غلامرضا ابدالی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ایلام، با بیان اینکه روزانه بالغ بر ۵۰ تن زباله شهری در سطح شهرستان دهلران تولید می‌شود، گفت: با اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا، می‌توانیم شاهد کاهش میزان زباله در سطح شهرستان باشیم.

او بیان کرد: پسماند‌های تولیدی در شهرستان دهلران در مراکز دفن زباله دارای مجوز تخلیه می‌شوند و در جایگاه دفن زباله شهر دهلران، سال گذشته در خصوص ساماندهی و اجرای مدیریت اصولی دفن در آن، با همکاری شهرداری، اقدامات خوبی صورت گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام اظهار کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های مستمر و همکاری دستگاه محترم قضایی و دانشگاه علوم پزشکی استان مشکل بی خطرسازی پسماند‌های عفونی بیمارستان شهدا دهلران طی امسال رفع گردید و مطابق با روش‌های مدیریت اصولی پسماند‌های عفونی، در محل بی خطر سازی و نسبت به دفن آن‌ها اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

ابدالی مطرح کرد: با توجه به استقرار شرکت‌های بهره برداری نفت در دهلران، سالیانه مقدار قابل توجهی زباله‌های صنعتی و ویژه نیز در این شهرستان تولید و بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی در محل‌های مشخص و ایمن، جمع آوری و سپس از طریق مراکز امحاء و دفن مجاز پسماند‌های ویژه و صنعتی در خارج از استان مدیریت می‌گردند.

او در ادامه با بیان اینکه شهرستان دهلران به علت داشتن زیستگاه‌های بکر و طبیعی، دارای گونه‌های متنوع جانوری و گیاهی است، افزود: از مهمترین گونه‌های حائز اهمیت اکو سیستم‌های دشتی موجود در شهرستان می‌توان به پرنده هوبره و سایر پرندگان شکاری و آهو اشاره کرد.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.