صالح: تلفات انفجار کابل به ۱۰ کشته و ۵۲ زخمی افزایش یافت

معاون اول ریاست جمهوری افغانستان گفت آمار تلفات انفجار دیروز در کابل به ۱۰ کشته و ۵۲ زخمی افزایش یافته است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که در انفجاری که کاروان موترهای خان محمد وردک، عضو مجلس نمایندگان را هدف قرار داد ۱۰ نفر کشته و ۵۲ نفر دیگر زخمی شده اند.

این انفجار صبح روز یکشنبه (۳۰ قوس/ آذر) در مربوطات حوزه پنجم امنیتی شهر کابل رخ داد.

مسعود اندرابی، وزیر امور داخله/ کشور افغانستان در جریان بازدید از محل رویداد گفت که این انفجار ناشی از موتر بمب‌گذاری شده بوده است. وی گفته بود که در این رویداد تاکنون ۹ تن جان باخته و ۲۰ نفر دیگر زخمی شده اند.

امرالله صالح بیان داشت که انفجار دیروز ناشی از موتر بمب‌گذاری شده بوده و شاهدان از توقف یک موتر سراچه، دقایقی قبل از آمدن کاروان خان‌محمد وردک سخن گفته اند.

معاون اول ریاست جمهوری که مسئولیت رسیدگی به بحران امنیتی کابل را به عهده دارد گفت که تیمی برای بررسی این رویداد توظیف شده است.

مسئولیت انفجار کابل را تا این لحظه هیچ گروهی بر عهده نگرفته است، اما بیانیه رئیس جمهور افغانستان خطاب به طالبان صادر شده و این به معنای آن است که از نظر حکومت، طالبان عامل این حمله هستند.

مقامات حکومتی رویدادهای مرگبار اخیر از جمله حمله راکتی چندی پیش در کابل و حمله به دانشگاه کابل را نیز به طالبان نسبت داده‌اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.