رئیس‌جمهور آمریکا در نخستین سالگرد تأسیس نیروی فضایی این کشور بیانیه‌ای را صادر و از کسانی که به این نیرو پیوسته‌اند، قدردانی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، پایگاه اینترنتی کاخ سفید پیام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را درباره نخستین سالگرد تأسیس نیروی فضایی این کشور منتشر کرد.

در این پیام آمده است: «من به عنوان فرمانده کل قوا، بهترین آرزو‌ها را برای مردان و زنان نیروی فضایی آمریکا در نخستین سالگرد تأسیس آن دارم.

بیش از ۵۰ سال پیش، آمریکایی‌ها با برداشتن یک گام کوچک برای یک مرد و یک جهش بزرگ برای بشریت یکی از موفقیت آمیزترین دستاورد‌های تاریخ را رقم زدند. با قرار گرفتن پرچم زیبای آمریکا در سطح کره ماه، مشخص شد که بشر چه چیز به این مرز جدید و شگفت انگیز آورده است– روح آمریکایی. یک سال پیش، ما فصل دیگری را در تاریخ خارق العاده رهبری آمریکا در فضا رقم زدیم و میراث آمریکا را به عنوان بزرگترین کشور دموکراتیک جهان تحکیم بخشیدیم. امروز، من از آمریکایی‌های شجاع و دلیری که سوگند یاد کردند و به صفوف نیروی فضایی پیوستند و بسیاری دیگر که هنوز به آن‌ها ملحق نشده اند، برای برداشتن این جهش بزرگ به سمت آینده‌ای روشن برای همگان، تشکر و قدردانی می‌کنم.

اکنون ما در بدو تولد عصری جدید قرار داریم. همچنانکه اکتشافات و تجاری سازی فضا ادامه می‌یابد، آینده بی حد و مرز کشور ما با موفقیت نیروی فضایی و اعضای آن ساخته خواهد شد. نگهبانان نیروی فضایی آمریکا با شعار همیشه برتری تضمین خواهند کرد که کشور ما با دسترسی به دورترین نقاط جهان همواره با قدرت حافظ صلح است. این پیشگامان قرن ۲۱ با شناسایی پرتاب موشک ها، فراهم کردن امکان برتری راهبردی برای نیرو‌های نظامی و جامعه اطلاعاتی کشور و نیز ایجاد بستری مناسب برای حرکت نیرو‌های مسلح به سمت آینده همواره مراقب جهان خواهند بود. آمریکا توانمندترین ارتش را روی کره زمین دارد و امروز، ما تأسیس نیروی فضایی را به خاطر افزایش امنیت خود جشن می‌گیریم. خداوند نگهدار همه آن‌هایی باشد که با لباس نظامی به ملت بزرگ ما خدمت می‌کنند.»

آمریکا پیش از این چین و روسیه ره به ایجاد تهدید فضایی متهم کرده است. وزارت خارجه چین می گوید واشنگتن با متهم کردن روسیه و چین به ایجاد تهدیدات فضایی، بلندپروازی هایش را در زمینه کسب برتری نظامی و توسعه سلاح‌های پیشرفته توجیه می‌کند.

پیش از این کشور‌های عضو بریکس در بیانیه‌ای اعلام کردند در حال آماده کردن قانونی هستند تا از رقابت تسلیحاتی در فضا جلوگیری شود.

ترامپ پیشتر در مراسمی که در دفتر بیضی کاخ سفید برگزار شده بود، از پرچم ارتش فضایی آمریکا رونمایی کرد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار