رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه سهم کرمانشاه از لایحه بودجه سال آینده را ۲۱۳۸ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حبیب الله وفایی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه با اشاره به رشد چشمگیر اعتبارات استان در لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت : بر اساس ارقام مندرج در لایحه بودجه سال آینده کشور، مجموع اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان ۲۱۳۸ میلیارد تومان است که نسبت به بودجه امسال استان رشد ۶۳ درصدی داشته است.

او گفت : سهم استان در بودجه امسال کشور ۱۳۱۰ میلیارد تومان است که با رشد ۶۳ درصدی، این میزان در لایحه بودجه سال آینده به ۲۱۳۸ میلیارد تومان رسیده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه به افزایش اعتبارات هزینه‌ای استان در لایحه بودجه سال آینده هم اشاره کرد و افزود: این اعتبارات از ۴۸۹ میلیارد تومان امسال به ۷۵۳ میلیارد تومان در لایحه بودجه سال آینده رسیده که رشد ۵۳ درصدی دارد.

وفایی افزود: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان (اعتبارات عمرانی) هم در لایحه بودجه امسال رشد ۶۸.۶ درصدی داشته و از ۸۲۱ میلیارد تومان به ۱۳۸۵ میلیارد تومان رسیده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه این نکته را هم یادآور شد که بخش عمده رشد اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان مربوط به ردیف‌های اعتباری متوازن و سه درصد درآمد‌های حاصل از فروش نفت و گاز است.

وفایی نگاهی هم به بودجه کل کشور داشت و افزود: رقم بودجه پیشنهادی دولت برای سال آینده ۲۴۳۵ هزار میلیارد تومان است که نسبت به بودجه امسال با رقم ۲۰۲۶ هزار میلیارد تومان، حدود ۴۰۹ هزار میلیارد تومان افزایش داشته است.

او ادامه داد: ۸۴۱ هزار میلیارد تومان از بودجه سال آینده کشور مربوط به منابع عمومی است که از این رقم مبلغ ۵۴۲ هزار میلیارد تومان آن در قالب پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دولت، مستمری بگیران و بازنشستگان هزینه خواهد شد.

وفایی گفت: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای کشور هم در لایحه بودجه سال آینده ۱۰۴ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که نسبت به بودجه امسال (۸۸ هزار میلیارد تومان)، رشد ۱۸ درصدی داشته است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.