معاون فنی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: امسال ۴۸ هزار و ۳۳۰ هکتار از مزارع دیم و آبی این شهرستان به کشت گندم پاییزه اختصاص یافت.

رسول سعیدیان معاون فنی جهاد کشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  اظهار کرد: در سال زراعی جاری، ۴۸ هزار و ۳۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت گندم دیم و آبی اختصاص یافته که از این میزان ۴۴ هزار و ۵۰۰ هکتار به صورت دیم و مابقی به صورت آبی کشت شده است.

سعیدیان با اشاره به ارقام گندم مورد استفاده کشاورزان این شهرستان، افزود: گندمکاران برای اراضی آبی از ارقام «میهن» و «پیشگام» و «حیدری» برای مزارع دیم ارقام «سرداری»، «باران»، «اوحدی»، «هما» و «آذر ۲» که در مقایسه با سایر ارقام عملکرد خوب و سازگاری بیشتری با شرایط آب و هوایی منطقه دارد، کشت می‌کنند.


بیشتر بخوانید


این مقام مسئول اذعان کرد: در سال زراعی جاری، ۵۲ هزار هکتار از مزارع مهاباد به کشت محصولات استراتژیک اختصاص یافته که ۴۷ هزار و ۵۰۰ هکتار آن به صورت دیم و مابقی به صورت آبی کشت شده است.

 او یادآور شد: در سال زراعی گذشته،  ۵۱ هزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافت و میانگین تولید گندم در مزارع دیم یک هزار و ۴۰۰ کیلوگرم در هکتار و در مزارع آبی سه هزار و ۴۰۰ کیلوگرم اعلام شده است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.