به دنبال شناسایی نوع جدیدی از ویروس کرونا در انگلیس که سرعت انتشار بالایی دارد، هنگ‌کنگ مرزهای هوایی خود را به روی مسافران انگلیسی بست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، هنگ‌کنگ از نیمه شب امروز به وقت محلی همه پرواز‌های ورودی از انگلیس را ممنوع می‌کند، و این اولین شهر در آسیاست که پس از شناسایی نوع جدید ویروس کرونا در انگلیس لغو پرواز‌ها را اعلام می‌کند.

سوفیا چان، وزیر بهداشت هنگ کنگ امروز با اشاره به اینکه مقامات در مراکز مختلف در تلاش برای مهار سیر صعودی موارد ابتلا هستند، گفت نیاز به اقدامات شدیدتر و هدفمندتری برای جلوگیری از گسترش بیشتر کووید-۱۹ در هنگ کنگ است.

کشور‌های آسیایی از جمله ژاپن و کره جنوبی اعلام کرده‌اند که از نزدیک خطر جدید را زیر نظر دارند، اما بلافاصله پرواز‌های انگلیس را لغو نمی‌کنند.

انگلیس گفته است این نوع جدید ویروس که می‌تواند تا ۷۰ درصد خطرناک‌تر باشد، همسایگان اروپایی خود و چندین کشور دیگر از جمله کانادا و ایران را وادار به بستن مرز‌های خود به روی مسافران این کشور کرده است.

چان در یک نشست خبری گفت: ما اکنون در یک مرحله بسیار حساس هستیم. در طول موج چهارم، ما شاهد بودیم که ویروس بسیار قابل انتقال بوده و شرایط بیماران شدیدتر از گذشته است.

افرادی که قبل از ۲۲ دسامبر از انگلیس به هنگ کنگ می‌رسند باید ۲۱ روز در قرنطینه کامل باشند. چان گفت که دولت در حال بررسی است که آیا مدت قرنطینه را برای همه مسافران تمدید کند یا خیر؟ 

هنگ کنگ در اواخر ماه نوامبر شاهد افزایش تعداد موارد ابتلا بود که مقامات را بر آن داشت تا بار دیگر قرنطینه را از ساعت ۶ عصر آغاز کنند که به بر این اساس رستوران‌ها، سالن‌های ورزشی و زیبایی تعطیل شده‌اند؛ چان گفت این اقدامات حداقل تا ۶ ژانویه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار