در جریان یک عملیات هکری گسترده در الجزیره، یک روزنامه نگار از تهدید به مرگ خود به شیوه خاشقجی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از میدل ایست، یک روزنامه نگار الجزیره گفت در جریان هک تلفن روزنامه‌نگاران که مشکوک به هدایت از سوی دولت‌های عربستان و امارات است، تهدید شده است که او جمال خاشقجی جدید خواهد بود.

در جریان یک عملیات بزرگ هکری که از بدافزار یک شرکت صهیونیستی علیه ده‌ها روزنامه نگار در الجزیره استفاده کرده است، پس از شروع این جریان، یک روزنامه نگار را تهدید به مرگ به شیوه خاشقجی شده است.

روز یکشنبه رسانه‌های خبری از هک تلفن همراه ۳۶ روزنامه نگار، تهیه کننده، مجری و مدیر در الجزیره که احتمالاً به دولت‌های عربستان سعودی و امارات متحده عربی مرتبط است، خبر دادند. محققان با بررسی تلفن‌های هک شده، رد بدافزار آلوده را در رژیم صهیونیستی یافتند.

این روزنامه نگار گفت: آن‌ها تهدید کردند که من را به جمال خاشقجی جدید تبدیل خواهند کرد.

پس از این تهدیدات تلفنی که برای تماس با وزارتخانه‌های امارات استفاده می‌شد مورد بازرسی قرار گرفت. در جریان تحقیق، محققان توانستند دستگاه را ردیابی کنند و آن‌ها دریافتند که اپراتور‌های موجود در امارات و عر بستان سعودی پشت این هک هستند.

یکی از مسئولان این تحقیقات گفت: ما به مدت شش ماه جاسوس افزار را ردیابی کردیم و دریافتیم که حداقل ۳۶ کارمند الجزیره هک شده‌اند. آن‌ها با ارسال عکس‌های خصوصی در اینترنت و نیز با استفاده از برخی مطالب سرقت شده از تلفن‌ها، اقدام به تهدید روزنامه نگاران و تخریب وجهه آن‌ها کردند.

این حملات هماهنگ به الجزیره در ماه ژوئیه رخ داد، درست چند هفته قبل از اینکه امارات و الجزیره عادی سازی روابط خود را اعلام کنند.

محققان این حملات را با اطمینان نسبی به دولت‌های اماراتی و سعودی به منظور هدف قرار دادن مخالفان داخلی و خارجی با همان جاسوس افزار مرتبط دانستند. 

گفته می‌شود ده‌ها روزنامه نگار الجزیره با استفاده از نرم افزار‌های جاسوسی شرکت صهیونیستی هک شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار