رئیس انجمن سینمای جوانان استان سمنان گفت: آژانس عکس استان، به عنوان اولین آژانس عکس کشور، اهداف ۱۰ گانه‌ای برای توسعه فعالیت‌های عکاسی در این استان مدنظر دارد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سعید خجسته‌فر رئیس انجمن سینمای جوانان استان سمنان در آیین افتتاح اولین آژانس عکس کشور  ابراز کرد: فعالیت برای ارتقای اطلاعات دیداری جامعه از طریق انتشار عکس در جوامع بصری، بالابردن سطح علمی و فرهنگی عکاسان از طریق درج مقاله، ایجاد بستر آموزش برخط برای استادان، ایجاد بستر حمایتی برای عکاسان و استادان در زمینه‌های نمایشگاهی و انتشاراتی، فراهم آوردن بستر همکاری بین سازمان‌ها و عکاسان استان و حمایت قانونی از عکاسان در زمینه‌های حقوقی، از جمله اهداف آژانس عکس استان سمنان است.

او  افزود: حفظ و صیانت از آثار عکاسان استان سمنان، حمایت مادی و معنوی از تولید مجموعه عکس‌ها و پروژه‌های عکاسی، معرفی عکاسان و استادان عکاسی استان و حمایت از عکاسان استان سمنان برای شرکت در مسابقات و فستیوال‌های داخلی و خارجی، از دیگر اهداف ایجاد و راه اندازی این آژانس است.

رئیس انجمن سینمای جوانان استان سمنان، عکس را هنری اصیل و مورد نیاز جامعه دانست و بیان کرد: عکاسان نیز از نیرو‌ها و هنرمندان ارزشمندی هستند که باید از نظر معنوی و مادی مورد حمایت قرارگیرند و استان سمنان در عرصه عکاسی دارای پیشکسوتان و نیرو‌های فعال توانمندی است که به عنوان سرمایه‌های این استان مطرح هستند.

خجسته‌فر بیان کرد: سایت و فضایی که در قالب این آژانس ایجاد و راه اندازی شده دارای بخش‌های مختلف از جمله رویدادها، وبلاگ، فروشگاه و آموزش برخط است و از قابلیت‌های فراوانی برخوردار است که علاوه بر استان سمنان در سطح ملی نیز مطرح و دارای قابلیت‌های فراوانی از جمله ارائه مباحث آموزشی برای عکاسان کشور است.

او با تاکید بر لزوم توجه به اقتصاد هنر افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساختاری برای حمایت از هنرمندان دارد، اما آژانس عکاس استان سمنان می‌تواند با دارا بودن فروشگاه برخط زمینه عرضه و ارائه آثار عکاسان را در قالبی نو و مناسب برای حمایت عکاسان فراهم نماید.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.