سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: بر اساس گزارش های سازمان مدیریت و برنامه ریزی، نرخ بیکاری در استان ۸.۱ درصد بوده درحالی که این نرخ برای جوانان استان ۱۴.۶ درصد است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مصطفی مرادی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان در گفتگو با خبرنگاران گفت: نرخ بیکاری جوانان در استان سمنان بیشتر از نرخ بیکاری در این استان است.

او افزود: بر اساس گزارش های سازمان مدیریت و برنامه ریزی، نرخ بیکاری در استان ۸.۱ درصد است و این در حالی است که این نرخ برای جوانان استان ۱۴.۶ درصد است.

مرادی از تلاش برای بهبود وضعیت اشتغال جوانان در این استان خبر داد و افزود: در همین راستا تفاهمنامه ای با برخی بانک های استان منعقد شده که از اشتغال جوانان حمایت شود.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان از انعقاد یک تفاهمنامه بین وزارت ورزش و جوانان با صندوق کارآفرینی امید ویکی از بانک های استان به منظور پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به جوانان خبر داد و تصریح کرد: بر اساس این تفاهمنامه، ۷۵۰ میلیون تومان اعتبار برای بانک رسالت و ۸۰۰ میلیون تومان برای صندوق کار آفرینی امید در نظر گرفته شده است که ۵۰۰ میلیون تومان از این اعتبار تعهد وزارت ورزش و جوانان است.

او با اشاره به برگزاری دومین جلسه ستاد استانی ساماندهی امور جوانان در استان افزود: جلسات شهرستانی این ستاد نیز به صورت مستمر برگزار شده است. البته انتظار می رود که با کیفی تر شدن جلسات، شاهد خروجی های کاربردی و موثر تر در این حوزه باشیم.

مرادی خاطرنشان کرد: در سال گذشته از لحاظ کیفی و کمی جلسات و مصوبات ستاد ساماندهی امور جوانان در کشور، استان سمنان رتبه های برتر را به خود اختصاص داد.

سرپرست ورزش و جوانان استان به حضور فعال جوانان استان در مجمع ملی جوانان پرداخت و گفت: دومین انتخابات مجمع ملی جوانان سازمان های مردم نهاد کشور برگزار شد و علی طاهری از استان سمنان به عضویت این مجمع درآمد که امری بسیار ارزشمند است.

انتهای پیام / گ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.