شبکه تلویزیونی العهد اعلام کرد به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابو مهدی مهندس، اسنادی را برای نخستین بار در قالب یک مستند منتشر خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازبه نقل از شبکه الکوثر، شبکه تلویوزیونی العهد عراق با نزدیک شده به نخستین سالگرد شهادت فرماندهان سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران و حاج ابو مهدی مهندس، نائب رئیس الحشدالشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد مستندی در این خصوص پخش می‌کند.

این مستند با عنوان «الرحلة الاخیرة» (آخرین سفر) پخش خواهد شد و به بیان جزئیات و وقایع روز ترور فرماندهان مقاومت و پیروزی به وسیله پهپاد آمریکایی در عملیاتی تروریست را به تصویر خواهد کشید و حوادث و نحوه اجرای این نقشه تروریستی را تحلیل و بررسی خواهد کرد.

شبکه العهد اعلام کرده است که ادوات و ابزاری که از محل حادثه ترور به دست آمده و اسنادی از این عملیات جنایتکارانه را برای نخستین بار منتشر می‌کند.

مرکز اطلاع‌رسانی سازمان الحشدالشعبی عراق نیز از تولید فیلم مستند «الساعه الاخیره» درباره آخرین ساعت زندگی شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و پخش آن در نخستین سالگرد شهادت این فرماندهان مقاومت خبر داد.

نظامیان تروریست آمریکایی سیزدهم دی ماه سال گذشته در اقدامی تروریستی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و نایب رئیس سازمان الحشدالشعبی را به همراه چند نفر از رزمندگان مقاومت هنگام خروج از فرودگاه بغداد به شهادت رساندند. این اقدام آمریکا باعث شد پارلمان عراق دو روز بعد طرح اخراج نیرو‌های بیگانه به ویژه نیروهای آمریکایی از عراق را تصویب کند که تاکنون به درستی اجرایی نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۷ ۰۳ دی ۱۳۹۹
زیردریایی اتمی و چن تا ناو جنگی الان تو منطقه هستن.بهتره انتقام کوچولویی داشته باشیم و زیردریایی و ناوها رو با سلاح سری بلافاصله نابود کنین و یا از منطقه خارج و نابود کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۰۲ دی ۱۳۹۹
کاش این مستندها از تلویزیون ایران پخش میشد
آخرین اخبار