سخنگوی وزارت خارجه چین اقدامات آمریکا را عامل اصلی مشکلات بوجود آمده در زمینه توافق هسته‌ای ایران دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی وزارت خارجه چین زیر پا گذاشتن توافق هسته‌ای ایران و رویکرد تحریمی آمریکا در قبال جمهوری اسلامی را ریشه تمامی مشکلات مربوط به برجام دانست.

هووا چونینگ در پیامی در حساب توئیتر خود متذکر شد خروج آمریکا از برجام و فشار حداکثری علیه ایران، ریشه اصلی انحراف مسئله هسته‌ای ایران از مسیر درست خود است. دیپلمات ارشد چین تاکید کرد بازگشت آمریکا به برجام و از سرگیری پایبندی به این توافق تنها مسیر درست کاهش تنش‌ها خواهد بود.

روز گذشته وزرای خارجه اتحادیه اروپا در اقدامی به منظور هموار کردن مسیر برای احیای برجام، توافق کردند تا پیش شرط‌های تازه‌ای را بر توافق هسته‌ای اعمال نکنند.

به نوشته نشریه گاردین، وزرای خارجه اتحادیه اروپا بر این باورند تهران و واشنگتن باید قادر باشند به اجرای کامل این توافقنامه باز گردند؛ بدون آنکه در این مرحله نیاز به پذیرش تمدید و یا تکمیل این توافقنامه باشد.

توافق هسته‌ای ایران که در سال ۲۰۱۵ به امضای تهران و سران گروه موسوم به ۱+۵ رسید، اندکی پس از انعقاد به ابزار بهانه تراشی دولت دونالد ترامپ تبدیل شد. ترامپ در سال ۲۰۱۸ به بهانه ادعایی نقض برجام از سوی ایران این توافق را زیر پا گذاشت و از آن پس تلاش کرد تا با توسل به تحریم‌های اقتصادی و غیر انسانی ایران را مجبور به بازگشت به میز مذاکره برای ثبت توافقی تازه به نام خود کند. سودایی که با توجه به ترک قریب الوقوع کاخ سفید از سوی ترامپ آن را نیز باید به جمع رویا‌های محقق نشده او افزود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۳ دی ۱۳۹۹
حالا اینکه خارج شده یا نشده کاری نداریم اگر این توافق ارزش داشت چرا طبق اون پیش نرفتن...
آخرین اخبار