برگزاری نشست هم‌اندیشی حوزه و دانشگاه در مشهد

نشست هم‌اندیشی وحدت حوزه و دانشگاه با رویکرد انتظار‌ها و راهکار‌ها با حضور جمعی از استادان حوزه و دانشگاه در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احمد ترابی مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی در نشست هم‌اندیشی وحدت حوزه و دانشگاه گفت: بسیاری ازشاگردن امام راحل(ره)  تمهیداتی را برای نزدیک کردن علم و دین در سر می‌پروراندند.

او  افزود: در گذشته نگاه به دانشگاه معطوف بر همنوایی با اندیشه‌های غرب و شرق بود لذا حوزه‌های علمیه تمایلی به نزدیکی با دانشگاه نداشتند.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی ادامه داد: نگاه دانشگاهیان به حوزه هم این بود که حوزه سخنی برای برای بیان در عصر جدید ندارد و طرح‌ها و اندیشه‌هایش مربوط به هزار و ۴۰۰ سال پیش است.

ترابی بیان کرد: وقتی در جهان نابرابری اجتماعی به وجود آمد و جامعه بشری به دو طبقه حاکمان و محکومان تقسیم شد افراد زیردست در محدودیت عملی و فکری قرار گرفتند، زیرا بنا بر این بود که اصحاب صاحب اندیشه در کنار یکدیگر قرار نگیرند.

او تصریح کرد: در میان علمای اسلام حضرت امام خمینی (ره) با سابقه حوزوی، به فکر مدیریت اجتماعی و حکومت جامعه اسلامی بود، اما دیگر علما به خود اجازه ورود به این تفکر را نمی‌دادند.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار