رئیس روابط عمومی دانشگاه یزد از انتصاب عضو هیأت علمی این دانشگاه به عنوان مسئول کمیته پژوهشی طرح شهید سلیمانی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در کشور، خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سعید دشتی زاد، رئیس روابط عمومی دانشگاه یزد گفت: احمد حایریان رئیس اندیشگاه سلامت استان یزد با صدور ابلاغی احمد کلاته ساداتی عضو هیأت علمی و رئیس مرکز پژوهشی مطالعات رفاه اجتماعی دانشگاه یزد را به عنوان مسئول کمیته پژوهشی طرح محله‌محور سردار شهید قاسم سلیمانی منصوب کرد.

او افزود: طرح "شهید قاسم سلیمانی" به‌منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در کشور در حال انجام است که مبتنی بر سه مرحله اصلی است.

دشتی زاد ادامه داد: مرحله اول، مرحله مراقبت است و از سوی پایگاه‌های سلامت سطح استان انجام می‌شود. در این سطح مراقبین سلامت با مراجعه به درب منازل بسته بهداشتی و بروشور اطلاع رسانی پیشگیری از کرونا به خانوار‌ها ارائه می‌کنند. چنانچه در خانواده‌ای مشکلی وجود داشته یا فردی مبتلا به کرونا باشد اسامی این خانواده‌ها یادداشت شده و برای اعزام پزشک یا پرستار اقدام می‌شود.

دشتی زاد اظهار کرد: بخش عمده این پروژه به صورت تلفنی انجام می‌شود و در صورت نیاز خانوار، مراقبت حضوری نیز انجام می‌گیرد، در مرحله مراقبتی نیز به‌ منظور جلوگیری از تردد بیماران کرونایی و  تأمین معیشت آنان، ارسال بسته‌های حمایتی و بسته های بهداشتی انجام می‌شود.

او افزود: بخشی از این طرح به دست پایگاه‌های هر محله انجام می‌گیرد و از همین رو این طرح موسوم به طرح "محله محور" است.

این مسئول اظهار داشت: در موضوع رصد نیز که مرحله سوم را تشکیل می‌دهد تیم‌های بسیج، محلات را به منظور اجرای کامل اقدامات پیشگیرانه رصد می‌کنند.

او بیان کرد: در شهر یزد کمیته پژوهشی در این برنامه طراحی شده و مسئولیت آن با احمد کلاته ساداتی عضو هیأت علمی و رئیس مرکز پژوهشی مطالعات رفاه اجتماعی دانشگاه یزد است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار