مسئول کانون بسیج جامعه پزشکی تایباد گفت: هم اکنون ۸۲ پایگاه سلامت مسجد محور در این شهرستان مرزی در قالب طرح مسجد سنگر سلامت فعالیت می‌کنند.

عبدالله خیابانی مسئول کانون بسیج جامعه پزشکی تایباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: از بیستم آبان ماه امسال، طرح مسجد سنگر سلامت شروع شد و به دنبال آن ۸۲ پایگاه در ۵۲ مسجد در تایباد فعالیت خود را آغاز کردند.

او افزود: در ابتدای طرح ۵۲ پایگاه فعال شدند که با ورود بسیج خواهران، تعداد آن‌ها به ۸۲ پایگاه رسید.

مسئول کانون بسیج جامعه پزشکی تایباد ادامه داد: در بخش برادران ۵۲۰ نفر و در بخش خواهران ۱۵۰ نفر پای کار آمدند که در مجموع ۶۷۰ نفر نیروی بسیجی فعال در این شهرستان در طرح مسجد سنگر سلامت را شامل می‌شود.

خیابانی در خصوص بیماران غربالگری شده بیان کرد: از بیستم آبان در مجموع ۳۸۷ نفر بیمار مشکوک به کرونا شناسایی شده که این تعداد ۲۸۳ نفر مبتلای قطعی به ابن ویروس بوده اند.

او تصریح کرد: این آمار در اختیار بسیج محلات قرار می‌گیرد تا نیرو‌های بسیجی به خانواده‌های آن‌ها رسیدگی و کمک کنند.

مسئول کانون بسیج جامعه پزشکی تایباد تاکید کرد: اهداف طرح مسجد سنگر سلامت کشف و شناسایی موارد مشکوک به کرونا، ارجاع افراد مشکوک به مراکز تعیین تکلیف، کنترل و قرنطینه فردی، حمایت و توزیع بسته‌های معیشتی، فرهنگ سازی و آگاهی بخشی خانواده ها، امر به معروف سلامتی مبنی بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و ارائه خدمات پزشکی هستند.

انتهای پیام// ا. چ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.