مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: افتتاح آزادراه تبریز - سهند زمینه ساز کاهش قیمت مسکن در کلان شهر تبریز می‌شود.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حبیب الله طاهرخانی مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آزادراه تبریز - سهند به عنوان یکی از پروژه‌های مهم در حوزه شهرهای جدید به شمار می‌رود که از سال‌های گذشته اجرای آن آغاز شده است، گفت: این پروژه متاسفانه با فرایند کندی پیش می‌رفت و همواره به عنوان یکی از مطالبات مردمی این استان مطرح بود.

او ادامه داد: تا دو سال گذشته پروژه آزادراه تبریز - سهند از پیشرفت مناسبی برخوردار نبود اما بعد از قرارداد سرمایه گذاری بین وزارت راه و شهرسازی و بخش خصوصی اجرای پروژه‌ از سرعت قابل توجهی برخوردار شد.


بیشتر بخوانید


طاهرخانی بیان کرد: امروز خوشبختانه با حضور وزیر راه و شهرسازی توانستیم این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم و به عنوان یکی از مهم‌ترین کریدورهای ترانزیتی توانستیم آن را به مرحله اجرایی برسانیم.

طاهرخانی با بیان اینکه این پروژه نقش موثری در توسعه منطقه کلانشهری دارد، افزود: این پروژه به عنوان یک پروژه ویژه‌ در بین شهرهای جدید به شمار می‌رود و دسترسی شهرهای جدید از جمله سخن و به تبریز را کوتاه تر می‌کند.

کاهش چشمگیر مصرف سوخت با افتتاح آزاد راه سهند - تبریز

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: زمان دسترسی این مسیر از تبریز به سهند از ۳۰دقیقه به ۱۰ تا ۱۲ دقیقه کاهش یافته و از سوی دیگر در کاهش آلودگی و صرفه جویی در مصرف سوخت نقش بسیار موثری ایفا می‌کند.

او با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورهای توسعه یافته، توسعه آزاد راه‌ها بر توسعه شهری تقدم دارد، افزود: بنابراین در شهر جدید سهند هم توسعه آزاد راه‌ها را در برنامه و دستور کار خود قرار داده‌ایم.

مدیر عامل شهرهای جدید تصریح کرد: افتتاح این پروژه تاخیر قابل توجه‌ای داشت اما با پیگیری وزیر راه و شهرسازی افتتاح و اجرای این پروژه سرعت گرفت با توجه به آنکه وزیر راه و شهرسازی از ابزارهای مجازی برای ارتباط با شهروندان استفاده می‌کند بنابراین اجرای این پروژه به عنوان یکی از مطالبات مردم مطرح شده بود و مورد پیگیری وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت.

او ادامه داد: آزاد راه سهند - تبریز به عنوان یک دغدعه ملی و استانی مطرح شده و نمایندگان هم در فرآیند اجرای آن از ابتدای این پروژه از ما حمایت کردند.

طاهرخانی با بیان اینکه این پروژه نقش ویژه‌ای در حوزه منطقه کلانشهر تبریز ایفا می‌کند، افزود: آزاد راه ۲۰ کیلومتری سهند در توسعه کلان شهری تبریز نقش موثری دارد.

او با بیان اینکه این آزاد راه در موضوع مسکن کلان شهر تبریز هم موثر است، گفت: افتتاح آزادراه تبریز - سهند با موضوع مسکن و کاهش قیمت مسکن در کلانشهر تبریز هم موثر است.

این مقام مسئول افزود: باید سعی کنیم این کارکردها را در شهر سهند به مرحله اجرایی برسانیم، به طوری که همواره از سهند به مرکز شهر برای دسترسی به خدمات نیاز نداشته باشیم بلکه با برنامه ریزی دقیق و مدیریت صحیح بتوانیم برخی از دسترسی‌ها را به سهند انتقال دهیم تا نیازها از مرکز به سهند هم ایجاد شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار