مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه دوم دی ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه دوم دی ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری سارق سیلندر‌های گاز در زابل

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری زن سارقی خبر داد که با شگردی خاص اقدام به سرقت سلیندرگاز از منازل شهروندان می‌کرد.

سرهنگ "احمدثمره حسینی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیلندر گاز از حیاط منازل مسکونی در خیابان های"کارگر" و "شهید میر حسینی" زابل با شگرد‌هایی مشابه، رسیدگی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۱ با جمع آوری سرنخ‌های موجود زن سارقی را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی او را با کمک مأموران نسوان شهرستان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل تصریح کرد: متهم ۳۳ ساله در مواجه شدن با ادله و مستندات پلیس، به ناچار لب به اعتراف گشود و به ۵ فقره سرقت سیلندرگاز از منازل شهروندان در سطح شهرستان زابل اعتراف کرد.

سرهنگ ثمره حسینی در پایان با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضایی از شهروندان خواست به هشدار‌های پلیس در خصوص مسائل ایمنی پیشگیری از سرقت توجه کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سریعا از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

توقیف تانکر حامل ۱۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در ایرانشهر

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر از توقیف کامیون تانکردار حامل ۱۲ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط مأموران یگان تکاوری این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "حسن کیخا اظهار داشت: ماموران یگان تکاوری ۱۱۲ شهرستان ایرانشهر در حین کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه تانکر نفتکش مشکوک و جهت بررسی بیشتر کامیون را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از خودروی توقیفی مقدار ۱۲ هزار لیتر سوخت از نوع "گازوئیل" خارج از چرخه قانونی توزیع کشف، و یک نفر متخلف در این خصوص شناسایی که به مراجع قضائی معرفی شد.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر در پایان با تاکید بر برخورد قاطعانه نیروی انتظامی با قاچاق کالا و سرمایه‌های ملی خاطر نشان کرد: پدیده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمینه ساز جرایم دیگری در سطح جامعه می‌شود و مقابله با آن یکی از اولویت‌های کاری پلیس به شمار می‌رود.

کشف نوشابه‌های انرژی زای قاچاق

فرمانده قرارگاه عملیاتی انتظامی عمار از کشف یک هزار ۸۶۰ بطری نوشابه انرژی زای قاچاق در بازرسی از یک دستگاه پژو ۴۰۵ خبر داد.

سرهنگ "حمید نوری گفت: ماموران یگان تکاوری ۱۱۰ در حین گشت زنی در محور "نیکشهر- ایرانشهر" به یک دستگاه پژو ۴۰۵ مشکوک شدند.

او  اظهار داشت: ماموران پس از متوقف کردن خودرو، در بازرسی از آن یک هزار و ۸۶۰ بطری نوشابه انرژی زای قاچاق با مارک‌های مختلف را که فاقد هرگونه مجوز حمل بودند کشف کردند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی انتظامی عمار افزود: ارزش این محموله بر اساس نظر کارشناسان اداره گمرک ۳۵۰ میلیون ریال برآورد شده که در این رابطه خودرو توقیف و فرد متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ نوری خاطر نشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا اقدامی برای حفظ و استقرار امنیت در کشور است و بر اساس وظایف ذاتی رزمندگان یگان‌های تکاوری با پدیده قاچاق برخورد قانونی خواهند نمود.

دستگیری سارق حرفه‌ای منزل با ۵ فقره سرقت در ایرانشهر

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر از دستگیری سارق حرفه‌ای منزل با ۵ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "حسن کیخا گفت: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه قاطع با سارقان حرفه ای، روز گذشته ماموران پلیس شهرستان ایرانشهر حین گشت زنی هدفمند در یکی محلات این شهر به فردی که در حال بالا رفتن از دیوار یک منزل بود مشکوک شدند.

او  افزود: متهم به محض مشاهده مأموران قصد فرار از محل را داشت که با درایت و عکس العمل سریع پلیس دستگیر شد.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر تصریح کرد: متهم ۲۲ ساله که پس از انتقال به کلانتری چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به فعالیت بزهکارانه خود اعتراف و در ادامه به ۵ فقره سرقت منزل در سطح شهرستان ایرانشهر اعتراف کرد.

سرهنگ کیخا با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی خاطر نشان کرد: دستگیری سارقان توسط ماموران انتظامی در راستای برقراری امنیت پایدار در سطح شهرستان صورت می‌گیرد و مجرمان و مخلان نظم و امنیت بدانند فرزندان ملت در نیروی انتظامی از عزمی راسخ در برخورد با آنان برخوردارند و اجازه هنجار شکنی را به کسی نخواهند داد.

دستگیری ۸ سارق و ۱۱ خرده فروش مواد مخدر در "خاش"

سرهنگ "ابراهیم کوچک زائی" فرمانده انتظامی شهرستان خاش از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "ابراهیم کوچکزایی" فرمانده انتظامی شهرستان خاش  گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی، طرح پاکسازی نقاط آلوده با هدف دستگیری سارقان و فروشندگان موادمخدر در دستور کار پلیس شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: ماموران انتظامی این شهرستان در این رابطه با کار اطلاعاتی ۸ سارق حرفه‌ای و ۱۱ نفر از توزیع کنندگان موادمخدر را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی آن‌ها را طی چند عملیات منسجم در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان، علاوه بر کشف یک دستگاه خودروی مسروقه، تعدادی اموال مسروقه به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ کوچکزائی با اشاره به اینکه سارقان در بازجویی پلیس به ۱۰ فقره انواع سرقت اعتراف کردند، بیان داشت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف برخوردقاطع با مخلان نظم عمومی و رضایتمندی شهروندان به صورت مستمر در سطح شهرستان خاش ادامه خواهد داشت.

سارق کابل‌های برق هامون دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان هامون از دستگیری سارق حرفه‌ای و سابقه دار سیو و کابل برق با ۳ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

 سرهنگ غلامرضا شهرکی" در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل برق در برخی مناطق شهرستان هامون، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

اوافزود: کارآگاهان پلیس با انجام اقدامات پلیسی و گشت زنی هدفمند، یک سارق حرفه‌ای و سابقه دار را شناسایی و با هماهنگی قضائی در یک عملیات ضربتی در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی هامون با بیان اینکه: متهم در بازجویی‌های بعمل آمده به ۳ فقره انواع سرقت اعتراف کرد، اظهار داشت: در این خصوص پرونده تشکیل و متهم به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف ۳۰ هزار لیتر قیر قاچاق درایرانشهر

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان سیستان و بلوچستان از کشف ۳۰ هزار لیتر قیر قاچاق در بازرسی از یک دستگاه تریلی تانکردار خبر داد.

سرهنگ "حسین علیزاده مقدم گفت: در اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق سوخت و سرمایه‌های ملی، مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "بم – ایرانشهر" به یک دستگاه تریلی تانکر دار مشکوک شدند.

او  افزود: مأموران پس از متوقف کردن خودرو با علائم هشدار دهنده در بازرسی از آن مقدار ۳۰ هزار لیتر قیر قاچاق و فاقد مجوز حمل را کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان تصریح کرد: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان ۲ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ علیزاده مقدم خاطر نشان کرد: در این رابطه یک فرد متخلف دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار