محسن حاجیمیرزایی وزیر آموزش و پرورش در گفتوگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات برگزاری امتحانات دانش آموزان با اشاره به اینکه برای ما موضوع امتحانات بسیار مهم است که بتوانیم ارزیابی دقیق و درستی از میزانهای آموختههای دانش آموزان داشته باشیم، اظهار کرد: روشهای مختلفی موجود را بررسی کردیم و در ابلاغیهای که به استانها ارسال کردیم اختیارات ویژهای را به مدارس داده ایم که میتوانند بر اساس صلاحدید خودشان این امتحانات را برگزار کنند.
او ادامه داد: یک آزمونهای تکوینی و یک آزمون پایانی داریم؛ آزمون تکوینی آزمونی است که معلمان در طول دوره تدریس ارزیابی از توانایی دانش آموزان دارند که به همراه امتحانهایی که به در پایان نیمسال برگزار میشود ترکیب نمره دانش آموز را تعیین میکند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در این نوبت سهم بیشتری به آزمونهای تکوینی دادیم، گفت: این رویکرد بدان معناست که طبق نظر معلم آموختههای دانش آموز ارزیابی میشود و میزان یادگیری سهم بیشتری در نمره دانش آموز دارد.
حاجیمیرزایی در پاسخ به اینکه آزمونهای غیرحضوری فقط باید در شبکه شاد برگزار شود یا خیر، با اشاره به اینکه حداکثر تلاشمان را کردیم که روشهای برگزاری آزمون مطمئن باشد، بیان کرد: به مدارس اجازه دادیم که اگر از ظرفیتهای دیگری هم میتوانند استفاده کنند تا برای برگزاری آزمون روشی مناسب با شرایط ایجاد شود.
او ادامه داد: با توجه به اینکه در شرایط کنونی نرمافزارهای متعددی برای برگزاری آزمون وجود دارد، استفاده هر کدام از این بسترها میسر است.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: البته ظرفیت شاد را برای برگزاری آزمونهای توسعه دادیم و ظرفیت جدیدی تا دو هفته آینده آماده شده و به شاد افزوده خواهد شد تا دقت بیشتر در برگزاری آزمونها صورت گیرد.
حاجیمیرزایی با اشاره به اینکه معلم نقش اصلی را در آزمون دانش آموزان بر عهده دارد، اظهار کرد: همچنان هم نقش معلمان نقش برجستهای است و، اما این را بدانیم که با توجه به شرایط کنونی، روشهای گذشته با مشکل روبه رو شده است و حتی اکنون برای حضور دانشآموزان با مشکل مواجه هستیم.
او ادامه داد: ممکن است که در این روشها کاستیهایی هم وجود داشته باشد مه البته این کاستیها برطرف خواهد شد چرا که ما راه نرفتهای را میپیماییم، مسیری که برای ما، معلمان و دانش آموزان جدید بوده و ممکن است دانش آموزان و معلمان در انجام این فرایند با مشکل روبرو باشند، ولی قطعاً به تدریج تواناییهای بهتری ایجاد خواهد شد.
حاجیمیرزایی در پاسخ به این پرسش که موضع آموزش و پرورش نسبت به چگونگی برگزاری امتحانات چیست، گفت: ترجیح ما به ذلیل افرایش ضریب اطمینان از امتحان، آزمون حضوری است، اما مرجع اجازه دادن به اینکه ما میتوانیم آزمون حضوری برگزار کنیم یا خیر، ستاد ملی کروناست بنابراین اگر جایی به ما اجازه بدهند آزمون حضوری میسر است.
وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: با استانها هم هماهنگ کردیم که اگر در بعضی مناطق نگرانی وجود ندارد از طریق آزمون حضوری کار دنبال شود که البته اگر ستاد کرونا اجازه ندهد امتحان غیر حضوری برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/
چون تقلب زیادی می شود
و هیچ کس نمره اصلی خودش را نمی گیرد
اینطوری نسل بی سواد می اید بالا که به اینده کشور ضربه سخت و شکننده می زنند
یه ذره کرونا مهار شده همه به فکر تصمیم افتادی کادر درمان نیاز به استراحت دارند گناه دارند
الان کرونای انگلیسی موج میزنه شما دغدغه امتحان دارید
با این مدارس باز کردن روستاها پاک بودن اون بدبخت ها را هم مبتلا کردید با رفت وآمد روزانه معلمها از شهر به روستا
جالب اینه طبق آمار ستاد کرونا آمار مرگ و میر روستای ها بیشتره چون امکانات کمتره و دیر به بیمارستان مراجعه میکنند
سلامتی اولویته اگر به فکر ملت هستی
لطفا این مسئله را حتما پیگیری کنید:
چطور آموزش و پروش می خواهد امتحان حضوری بگیرد در حالی که تدریس حضوری نبوده؟!
وقتی بچه توی خونه و با موبایل و تبلت کلاس ها را گذرونده پس قطعا برای امتحان هم به همان روشی که الان چهارماهه داره کار میکنه امتحان میده. مخصوصا کلاسهای اول و دوم ابتدایی
بچه من کلاس دومه. یعنی نصف کلاس اول و کل کلاس دوم را غیر حضوری گذرونده. او قطعا سرعت کندی داره و عادت به کمک گرفتن از مادر یا پدر دارد.
حالا می خواهند برود مدرسه وحضوری امتحان بدهد، پس در نتیجه:
1- استرس بیشتری خواهد داشت
2- تمرکز کمتری به خاطر ناآشنایی با فضا خواهد داشت
3- مفهوم برخی سوالات را نخواهد فهمید چون عادت به توضیح سوال توسط والدین دارد
4- سرعت بررسی سوال و نوشتن پاسخش خیلی کندتر از حالت عادی است
5- همیشه هنگام نوشتن پاسخ منتظر تأیید یا عدم تأیید والدین بوده اما حالا...
6- هر بچه ای با روش والدینش درس خوانده و فیلم تدریس معلم را فقط دیده. معلم توقع پاسخ طبق روش خودش را دارد اما بچه ممکن است نتواند.
7- تفهیم دروس برای بچه عمقی نبوده، خیلی وقت ها معلم تدریسش را کرده و طبق برنامه خودش سراغ درس بعدی رفته اما کنار بچه نبوده تا ضعفش را بشناسد و بهتر با او کار کند.
و...
با این تفاسیر بهتر است آزمون ها غیرحضوری باشد و اگر سال آینده مدارس حضوری بود (ان شاء الله) حداقل یک تا دو ماه باید بچه ها دروس امسال را بازآموزی بشوند.
با تشکر
حالا که نوع جدیدتر و جهش یافته تر ویروس کشنده کرونا با 70 برابر گیرایی و شیوع بیشترش از انگلیس اومده توی جهان از سه ماه قبل حالا می خواهید امتحانات را حضوری برگزار کنید !!! تا فاجعه های نسل کشی جدید غیر قابل جبران بوجود بیاد !!! .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
۱ هفته هست که شاد شده دیوونه خونه!!!!!
نه میشه ویام فرستاد و نه پیام میاد.....
کلا قاطی کرده.
ما ۲ تا جلسه ریاضیمون منحل شد....
ما چه گناهی کردیم که باید با این شاد کار کنیم؟!!!
خخ شاد !
از این در تعجبیم که چطور حجم توانایی تون نمیدونید در چه حدی یه و آهن سرد رو چکش میزنید ! اعتماد به نفس تون مثال زدنیه ! بابا تعداد ایرادات در حد جیقه ! داد و فریاد !
پس حق الناس را چه می کنید