ملا برادر: رهبران طالبان در پاکستان حضور دارند/ طالبان زخمی در پاکستان درمان می‌شوند

معاون گروه طالبان گفت: رهبران طالبان در پاکستان حضور دارند و طالبان زخمی و بیمار نیز در پاکستان درمان می‌شوند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اخیرا ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که ملا عبدالغنی برادر، معاون گروه طالبان و رئیس دفتر سیاسی این گروه در قطر می‌گوید: رهبران طالبان در پاکستان حضور دارند و طالبان زخمی و بیمار نیز در پاکستان درمان می‌شوند.

ملا برادر که در جمعی از اعضای طالبان سخن می‌گوید گفت: «تمام رهبران مان در اینجا هستند، درمان [زخمی‌ها]در کشور خودمان ممکن نیست و ناچاریم که این وضعیت را تحمل کنیم.»

ملا برادر در این ویدئو با اشاره به زندانی بودن در پاکستان می‌گوید: «آنان با ما هر چه کرده اند، هرچه با ما در اینجا صورت گرفته است، باز هم ناگزیریم که بیاییم. افراد معدود ما نه بلکه تمام رهبران ما و شما در اینجا هستند.»

هنوز زمان و محل ضبط این ویدئو مشخص نشده، اما شماری از رسانه‌ها و برخی افراد گفته‌اند که این ویدئو درجریان سفر سه روزه ملا برادر به پاکستان و در یکی از شفاخانه‌های شهر کراچی که زخمیان طالبان در آن درمان می‌شوند، ضبط شده است.

هیات گروه طالبان به رهبری ملا برادر هفته گذشته برای سفر سه روزه به پاکستان رفته و با وزیر خارجه و نخست وزیر آن کشور دیدار کردند.

دولت پاکستان تاکنون در مورد دیدار ملا برادر از شفاخانۀ کراچی و نیز صحت ویدئوی منتشر شده واکنشی نداشته است.

ملا برادر در سال ۲۰۱۰ توسط ماموران اداره استخبارات پاکستان در شهر کراچی بازداشت شد و حدود ۹ سال در پاکستان زندانی بود. اما تاکنون دولت پاکستان در مورد بازداشت و سپس رهایی این رهبر طالبان توضیحی نداده است.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.