مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه کمبود منابع مالی را مهمترین مشکل اجرای طرح جمع آوری و تصفیه‌ی فاضلاب در شهر کرمانشاه عنوان کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، کاکاوند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اعلام اینکه طول شبکه‌ی جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب شهر کرمانشاه حدود ۱۲۶۰ کیلومتر است گفت : این طرح هم اکنون با پیشرفت ۶۰ درصد در حال انجام است.

او با بیان اینکه تصفیه خانه‌ی شهر کرمانشاه در سه مدول طراحی شده است گفت : یک مدول از این تصفیه خانه در مدار بهره برداری است و ۳۲۰ هزار نفر (یک سوم جمعیت شهر کرمانشاه) را پوشش می‌دهد.

او با اشاره به اینکه طرح جمع آوری و تصفیه‌ی فاضلاب شهر کرمانشاه به ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد افزود: هر چند در این راستا پیگیری‌های انجام شده است، اما تامین این میزان اعتبار نیاز به یک حرکت اساسی دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه اعتبارات اختصاص یافته به بخش فاضلاب شهر کرمانشاه را در سال جاری ۲۵ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این میزان اعتبار نسبت به پارسال ۸ برابر شده است.

کاکاوند ادامه داد: با تخصیص این اعتبار از همان ابتدای سال ۱۱ پیمانکار بطور همزمان به رفع مشکل مربوط به نقاط انفصال در شهر کرمانشاه مشغول شدند که در برخی نقاط این مشکل حل و در برخی دیگر از نقاط شهر کرمانشاه رفع این نقاط در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه اگر اعتبارات به موقع تامین شود فاضلاب کلانشهر کرمانشاه در یک بازه زمانی ۳ ساله ساماندهی می‌شود افزود:بخشی از آلودگی رودخانه‌ی قره سو کرمانشاه بواسطه راه اندازی مدول اول تصفیه خانه‌ی شهر کرمانشاه حل شده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.