مهم‌ترین حوادث امروز ۳ دی ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهم‌ترین حوادث امروز ۳ دی ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

انهدام باند قاچاق پارچه و لباس به کشور در اصفهان

سرهنگ" محمدرضا هاشمی فر جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان در تشریح این خبر گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشرافیت اطلاعاتی و انجام یک سری اقدامات هوشمندانه از فعالیت باندی در زمینه قاچاق پارچه و لباس به کشور مطلع و پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران با انجام یک سری اقدامات ویژه پلیسی انبار نگهداری پارچه و لباس‌های قاچاق را شناسایی و طی عملیاتی ضربتی با هماهنگی مقام قضائی وارد محل شده و ۴ نفر که به صورت باندی در زمینه قاچاق پارچه و لباس فعالیت می‌کردند را دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه سر شبکه اصلی این باند یک تبعه بیگانه است که با روادید جعلی و به صورت غیر مجاز وارد کشور شده عنوان کرد: در بازرسی از محل ۷۱۵ طاقه پارچه، ۴۴۲ دست لباس، ۶۶۴ رول نخ، ۴ هزار و ۳۹۲ عدد یقه لباس و ۲۳ عدد زیپ تعدادی ساعت و بدلیجات به همراه ۲۴۰ میلیون ریال وجه حاصله از فروش کالا‌های قاچاق کشف شد.

این مقام انتظامی، ارزش تقریبی کالا‌های قاچاق مشکوفه در این عملیات را برابر اعلام نظر کارشناسان مربوطه بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار کرد: بررسی‌ها حاکی از این است که متهمان پیش ازحضور ماموران تعداد زیادی از کالا‌های قاچاق را از انبارمذکور خارج کرده بودند که تحقیقات در خصوص کشف و جمع آوری این کالا‌ها از سطح بازار در دستورکار قرار گرفت.

سرهنگ هاشمی فر در خاتمه از تشکیل پرونده و تحویل متهمان به مراجع قضائی خبر داد و گفت: پلیس تمام فعالیت مجرمانه درحوزه جرایم اقتصادی را با اشرافیت و هوشمندی بالای خود رصد کرده و با کسانی که از طریق قاچاق کالا بخواهند مانعی بر سر راه جهش تولید در کشور ایجاد کنند قاطعانه برخورد می‌کند.

 

کشف ۲۸ تُن نهاده دامی قاچاق در اصفهان

سرهنگ" کامران ریاحی رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در تشریح این خبر گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پی کسب خبری مبنی بر دپوی مقدار زیادی نهاده دامی قاچاق در یک انبار بلافاصله پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
انهدام باند قاچاق پارچه و لباس به کشور در اصفهان / کشف ۲۸ تُن نهاده دامی قاچاق در اصفهان


او افزود: ماموران پس از اطمینان از درستی موضوع و کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند فردی در حال بارگیری نهاده‌های دامی به داخل کامیون است که در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد این نهاده‌ها فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی بوده و به صورت قاچاق تهیه شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: در این عملیات ۲۸ تُن نهاده دامی خارجی قاچاق که ارزش آن‌ها توسط کارشناسان مربوطه بالغ بر ۴ میلیارد ریال ارزیابی شده است کشف شد.

سرهنگ ریاحی در خاتمه با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه و تحویل وی به مراج قضائی عنوان کرد: مبارزه با قاچاق کالا به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد و از شهروندان نیز می‌خواهیم که به منظور مشارکت در این امر هرگونه اخبار و اطلاعاتی از فعالیت قاچاقچیان کالا دارند را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.
 

انهدام باند سارقان منازل نیمه ساز درکاشان

سرهنگ " حسین بساطی اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت اموال از منازل نیمه ساز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان قرار گرفت.

او با بیان اینکه در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد این سرقت‌ها توسط یک باند ۳ نفره صورت می‌گیرد افزود: کارآگاهان پس از تجزیه و تحلیل سرقت‌های انجام شده و با انجام یک سری اقدامات علمی و تخصصی سرانجام موفق شدند هویت یکی از سارقان را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی طی یک عملیات ضربتی در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان گفت: متهم که در ابتدا منکر هر گونه جرمی بود در مواجه با مدارک و مستندات ارائه شده لب به اعتراف باز کرد و به ارتکاب ۶۰ فقره سرقت اموال از منازل نیمه ساز شهروندان و یک فقره سرقت طلاجات با همدستی ۲ نفر دیگر اقرار کرد.

سرهنگ بساطی تصریح کرد: با راهنمایی‌های متهم، بلافاصله اکیپی ویژه‌ای از ماموران در این خصوص تشکیل و همدستان وی نیز در یک عملیات ضربتی دستگیر و با اعترافات صریح آنها، همگی برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان در خاتمه گفت: جدیت و مشارکت شهروندان در تامین امنیت، نقش بسزایی در امنیت پایدار خواهد داشت و به همین خاطر از شهروندان می‌خواهیم به محض مشاهده و آگاهی از حضور افراد مشکوک در اماکن خصوصی و نیمه کاره، مراتب را سریعا از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
 

کشف سیگار قاچاق در خمینی شهر

سرهنگ "غلامرضا براتی گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی با اشرافیت اطلاعاتی و هوشمندی خود از توزیع گسترده سیگار خارجی قاچاق توسط فردی در واحد صنفی خود مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او ادامه داد: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی از این واحد صنفی بازدید کردند که در نتیجه این عملیات ۳۰ هزار و ۳۰۰ نخ انواع سیگار خارجی که فاقد هرگونه مدارک معتبر و مجوز قانونی بوده و به صورت قاچاق تهیه شده بودند را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر با اشاره به دستگیری یک نفر و تحویل وی به مراجع قضائی تصریح کرد: کارشناسان ارزش تقریبی سیگار‌های قاچاق کشف شده را ۳۳۵ میلیون ریال برآورد کرده اند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.