وزیر آموزش و پرورش گفت: ردیف بودجه برای ۲۰۳۰ مربوط به سال ۹۴ بود که سازمان برنامه به اشتباه در بودجه سال آینده قرار داده بود.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش صبح امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به مسئله سند ۲۰۳۰ و اختصاص ردیف بودجه‌ای برای اجرای این سند، اظهار کرد: اصلاً در لایحه بودجه و ردیف‌های بودجه چیزی برای سند ۲۰۳۰ پیش‌بینی نشده است.

او در پاسخ به این سوال که آیا در انضمام بودجه هم ردیفی برای ۲۰۳۰ تخصیص پیدا نکرده است؟ اظهار کرد: یک چیزی برای سال ۹۴ بوده است که سازمان برنامه و بودجه به اشتباه در بودجه قرار داده بود که در نهایت برداشتند.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی درباره برگزاری امتحانات حضوری و غیرحضوری مدارس، گفت: امتحانات را ابلاغ کردیم و اختیاراتی را به شورای مدارس دادیم. روش‌های آزمون غیرحضوری را هم معین کردیم و در اختیار مناطق و مدارس قرار دادیم.

حاجی میرزایی تصریح کرد: ما دو نوع آزمون داریم، یکی آزمون‌های تکوینی و یکی آزمون‌های پایانی نیست که سهم این‌ها در تعیین نمره دانش‌آموزان متفاوت است. آزمون تکوینی آزمونی است که براساس رازیابی یک معلم از میزان فراگیری دانش آموزان در طول سال تحصیلی صورت می‌گیرد و ارزیابی پایانی هم در پایان هر نوبت امتحانی انجام می‌شود که امسال در دی ماه به اشکال مختلف صورت می‌گیرد.

او در پایان عنوان کرد: تا جایی که ستاد ملی کرونا اجازه بدهد و مقررات منعی نداشته باشد، ترجیح ما برقراری آزمون‌های حضوری است، اما اگر ستاد مخالفت کند به صورت غیر حضوری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۰۳ دی ۱۳۹۹
اولا خوشبینانه باشیم انشا الله که اشتباه شده ثانیا چنین اشتباهی در چنین جایگاهی خود سوال است
ثالثا ایکاش از بوجه های دیکر در عمل کم شده وبه 2030 اختصاص نیابد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۰۳ دی ۱۳۹۹
معلوم شد دولت تدبیر همان سال های اول شروع به کارش یه لایحه نوشته و هر سال به عنوان لایحه بودجه به مجلس می فرستد . سندش همین اختصاص بودجه به برنامه 2030 که عینا کپی برنامه سال 94 است .
آخرین اخبار