شکارچیان پرندگان مهاجر در تالاب مهارلو از سوی ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهر ستان سروستان دستگیری شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی اشرف خانه‌ای رئیس اداره محیط زیست شهرستان سروستان، گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست سروستان در اجرای وظیفه سازمانی و به منظور پیشگیری از وقوع جرم قبل از اقدام به شکار با تدابیر لازم، شکارچیان را در مخفیگاه (کچه) دستگیر کردند.

او، بیان کرد: از این شکارچیان ۳ قبضه اسلحه شکاری شامل ۲ قبضه سلاح تک لول و یک قبضه سلاح دو لول کشف و ضبط شد و پرونده متخلفان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع  داده شدند.
 
اشرف خانه ای، تصریح کرد: به علت بارندگی‌های امسال در تالاب مهارلو و فصل مهاجرت پرندگان این تالاب میزبان بیشترین تعداد پرنده مهاجر نسبت به سال‌های قبل بوده است.
 
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سروستان ادامه داد: سلمان اکبری دبیر انجمن عاشقان طبیعت سروستان نیز در این ماموریت با محیط بانان همکاری داشته است.
 
او، افزود: این سمن علاوه بر اهداف ذاتی خود، اقداماتی از جمله شناسایی تعارضات، پاکسازی مناطق تحت حفاظت، برگزاری جلسات آموزشی، و قرقبانی را انجام می‌دهد که هم اکنون حوزه زنان و محیط زیست و سایر چالش‌های محیط زیستی در شهرستان سروستان فعالیت‌های قابل توجهی داشته است.

دریاچه یا تالاب  مهارلو در ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی،   شمال غربی و جنوب شرقی شیراز  قرار دارد.
 
انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار