هشدار اداره اوقاف به خریداران ملک

معاون ثبتی و حقوقی اداره کل اوقاف وامورخیریه استان کرمان، گفت: خریداران ملک قبل از هر گونه خرید و فروش ملک یا نقل و انتقال آن با اداره اوقاف وامورخیریه در تماس باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،علی مهر آسا معاون ثبتی و حقوقی اداره کل اوقاف وامورخیریه استان کرمان، گفت: خریداران ملک قبل از هر گونه خرید و فروش ملک یا نقل و انتقال آن با اوقاف در تماس باشند.

اوافزود: با توجه به اینکه بخشی از اراضی و پلاک‌های ثبتی محدوده خدمات شهری استان، مربوط به اراضی وقفی است لازم می باشد قبل از هر گونه خرید و فروش ملک، مالکان نسبت به وضعیت ملک خود به نمایندگی‌ها و مراکز ادارات اوقاف مراجعه کنند و از وضعیت ملک خود آگاهی لازم را کسب نمایند.

معاون ثبتی و حقوقی اداره کل اوقاف وامورخیریه استان کرمان، گفت: در شهرستان کرمان بیش از ۸۰۰ موقوفه داریم که بعضی از آن‌ها مشاع و بعضی شش دانگ وقف است و همین امر می‌طلبد که مردم از وضعیت ملک خود اطلاعات کافی داشته باشندتا مورد سوء استفاده سود جویان قرار نگیرند.

مهر آسا بیان کرد: ساختار موقوفات شهر کرمان به لحاظ گستردگی به دو ناحیه یک و ناحیه دو تقسیم شده است و خریداران ملک برای آگاهی از وضعیت ملک خریداری شده می‌توانند به این دو اداره واقع در خیابان شهید کامیاب روبروی بیمارستان مهرگان کرمان مراجعه کنند و از وضعیت ملک خود اطلاع کسب کنند.

او به متصرفینی که رابطه استیجاری با اداره اوقاف وامورخیریه ندارند تاکید کرد: نسبت به روند رسیدگی وضعیت اوقافی ملک خود اقدام کنند ودر صورت تمکین نکردن از مقررات، اداره اوقاف وامورخیریه بنا به وظایف قانونی خود از طریق مراجعه قانونی، حقوقی و قضایی اقدامات لازم را برای احقاق حقوق موقوفات انجام خواهد داد.

مهر آسا در خصوص وضعیت آخرین آمار و ارقام موقوفات استان کرمان گفت: در حال حاضر در استان کرمان در مجموع ۶هزار موقوفه و قریب به ۶۸ هزار رقبه وجود دارد.

انتهای پیام /ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار