قم رتبه دوم پرداخت تسهیلات کرونایی در حوزه حمل‌ونقل برون‌شهری را دارد

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: قم بعد از استان گیلان ، بیشترین میزان پرداخت تسهیلات ویژه بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا در حوزه حمل‌ونقل برون‌شهری را به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی قم در این زمینه گفت: از سال گذشته و هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا، بسیاری از کسب‌وکار‌ها دچار خسارت و آسیب شدند که بر همین اساس تسهیلاتی ویژه برای برخی کسب‌وکار‌ها در نظر گرفته شد.

صبوری عنوان کرد: یکی از این کسب‌وکار‌های حوزه حمل‌ونقل برون‌شهری شامل جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی بوده است و از همین رو با هدف جبران بخشی از خسارات وارده به این مشاغل و شرکت‌ها در اثر شیوع بیماری کرونا تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضا و بر اساس آن تسهیلاتی به رانندگان مسافری بین‌شهری و شرکت‌های حمل‌ونقلی در نظر گرفته شد.

 مدیرکل راه و شهرسازی قم با اشاره به این‌که به ۸۸ درصد درخواست‌ها، تسهیلات پرداخت شده است، ادامه داد: به یک هزار و ۷۷۴ راننده برون‌شهری بالغ بر ۱۶ میلیارد ریال تسهیلات ۶۰ میلیون ریالی پرداخت شد.

صبوری گفت: ۱۳ شرکت مسافربری جاده‌ای با اشتغال ۴۶ نفر پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات ویژه کرونا دریافت کردند.

 مدیرکل راه و شهرسازی قم در خصوص پرداخت تسهیلات به شرکت‌های هواپیمایی نیز تصریح کرد: به هشت شرکت هواپیمایی با اشتغال ۲۷ نفر مبلغ سه میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد.

به گفته صبوری، در مجموع یک هزار و ۷۹۵ پرونده در خصوص کسب‌وکار‌های مربوط به حمل‌ونقل استان با اشتغال یک هزار و ۸۴۷ نفر تشکیل شد که حدود ۱۱۵ میلیارد ریال تسهیلات ویژه بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا به آن‌ها تخصیص یافت.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار