رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز آمادگی و پیش بینی برای موج جدید بیماری کووید ۱۹ در استان فارس را اولویت دستور کار این دانشگاه برشمرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرزاد لطفی در دویست و سی و یکمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه با تاکید بر اینکه مردم باید مراقب موج جدید این بیماری در زمستان باشند، گفت: این بیماری خطرناک قابل پیش بینی نیست و تنها با  استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در دورهمی‌های خانوادگی و تجمعات، شست و شو و ضدعفونی کردن مرتب دست‌ها و رعایت فاصله فیزیکی می‌توانیم از سلامت خود و اطرافیانمان مراقبت کنیم و شاهد کاهش بیشتر آمار این بیماری در کشور باشیم.

او، انتخاب شیوه زندگی سالم و رعایت اصول بهداشتی در خانواده‌ها را در کنترل و مدیریت این بیماری بسیار تاثیرگذار دانست و افزود: درسی که از بحران‌ها می‌توان گرفت، داشتن آمادگی، پیش بینی و انتخاب شیوه زندگی سالم است که این عوامل مهم در تامین سلامت جامعه و کاهش اضطراب و استرس بسیار موثر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اضافه کرد: گاهی با کوچکترین سهل انگاری و رعایت نکردن توصیه‌های بهداشتی مرتبط با این بیماری، شاهد آسیب دیدن خانواده‌ها و درگیر شدن با بحرانی هستیم که بسیار ناراحت کننده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.