یک جانور شناس گفت: طرح حفاظت از دلفین‌ها و لاک پشت‌های خلیج فارس باید هر چه سریع‌تر اجرا شود.

علی زارع کارشناس و جانورشناس محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به خطر تهدید انقراض برای دلفین‌ها و لاک پشت‌های خلیج فارس اظهار کرد: بیش از صدگونه دریایی در جنوب کشور زیست می‌کنند که تمامی آن‌ها ارزش والایی دارند و دلفین‌ها و لاک پشت‌های از این گونه‌های با ارزش هستند که در جنوب کشور زیست می‌کنند.

او در ادامه بیان کرد: اخیراً سازمان محیط زیست از طرح اقدام ملی حفاظت از لاک پشت‌های دریایی و دلفین‌های خلیج فارس خبر داده که اقدام خوبی است و باید هرچه سریع‌تر این طرح اجرا شود.

این کارشناس محیط زیست با اشاره به صید بی‌رویه در دریا‌های جنوب کشور گفت: صید بی‌رویه در دریا‌های جنوب کشور به ویژه صید ترال به یکی از عوامل تهدید کننده برای این گونه‌های با ارزش است.

زارع گفت: سازمان محیط زیست در اولین قدم برای اجرای طرح حفاظت از لاک پشت‌ها و دلفین‌های خلیج فارس باید با صیدهای بی رویه در دریا‌های جنوب کشور برخورد کند.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۰۴ دی ۱۳۹۹
اگر چه نمی دونم دلفین و لاکپشت چه فایده ای برای صیادها داره (آخه خوردنی که نیستند؛ کوچیک هم که نیستند که جنبه تزئینی داشته باشه!) اما امیدوارم همه ی ما انسان ها آنقدر با فرهنگ باشیم که به طبیعت و تمام موجودات زنده احترام بگذاریم. بخصوص دلفین ها و لاکپشت ها که موجوداتی آرام و بی آزار هستند.
آدم هایی که اسیر زندگی پرهیاهو و شلوغ امروزی هستند مطمئناً باید قدر طبیعت و آرامش آن را بهتر درک کنند.
آخرین اخبار