مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر برگزار شد

طی مراسمی با حضور استاندار فارس از پژوهشگران برتر استان که در بخش‌های مختلف اقدامات شاخصی را به سرانجام رسانده بودند، تجلیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت‌الله رحیمی در مراسم تقدیر از پژوهشگران و فناوران برگزیده استان فارس، حرکت به سمت آرامش، نشاط و امید را از رسالت‌های اصلی هر شهروند و به‌ویژه نخبگان و جامعه دانشگاهی کشور دانست و افزود: دشمنان به دنبال ایجاد سیاه‌نمایی در فضای یأس هستند و تفکری باطل را مبنی بر اینکه نظام کارآمد نیست، تبلیغ می‌کنند.

او با بیان اینکه جمهوری اسلامی از کشور‌های باثبات در امور داخلی و اثرگذار در عرصه بین المللی به ویژه در مباحث علمی دانش‌بنیان و فناورانه است، اظهار کرد: این گام‌های برجسته به خصوص در هفته پژوهش در مباحث مختلف خود را نشان داده است.

دستیابی به توسعه پایدار از مسیر ارتباط با دانشگاه می‌گذرد

استاندار فارس بیان کرد: دستیابی به توسعه کارآمد، پایدار و همه‌جانبه کشور از رهگذر دانشگاه و دانشگاهیان محقق خواهد شد و بر همین مبنا تصمیم‌گیری مسئولان در فارس مبتنی بر ارتباط تنگاتنگ با مجامع دانشگاهی و استادان و جامعه علمی است.

رحیمی با اشاره به فراوانی مراکز آموزش عالی در استان فارس، ادامه داد: فارس با برخورداری از ۱۶۴ واحد مرکز آموزش عالی، ۲ هزار استاد، هزار ۸۹ شرکت فناور که ۲۰۰ شرکت آن دانش‌بنیان است و ۲۰۰هزار دانشجو باعنوان سرمایه عظیم انسانی نقشی مهم در توسعه پایدار کشور دارد و می‌تواند، در اقتصاد، محیط زیست و گسترش زیست‌بوم علم و فناوری اثرگذار باشد.

استاندار فارس عنوان کرد: با استفاده از این ظرفیت می‌توان به دانش‌بنیان کردن اقتصاد استان و کشور کمک کرد؛ همانگونه که امروز در بسیاری از مسائل کشاورزی و صنعت از ایده‌های خلاقانه و تحقیقات عالمانه پژوهشگران در مراکز دانشگاهی استفاده مطلوب می‌کنیم.

رئیس کارگروه پژوهش در استان فارس افزود: امروز دیگر نمی‌توان گفت که اقتصاد استان مبتنی بر کشاورزی سنتی است؛ چراکه مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی حرکت به سمت کشاورزی دانش‌بنیان را آغاز کرده است و روزبه روز طرح‌های و پژوهش‌های تازه‌ای را در این حوزه به ثمر می‌نشاند.

صنعتگران به ارتباط مثبت با دانشگاه معترف‌اند

او با بیان اینکه بهره‌وری در بعد صنعت با وجود دانشجویان و دانشگاهیان و استادان برجسته افزایش یافته است، گفت: ماموریت استادان دانشگاه شیراز در مراکز صنعتی و پرداخت حقوق و مزایای آن‌ها از سوی دانشگاه امتیازی برای صنعت محسوب می‌شود و بسیار مثبت و اثرگذار بوده است؛ به‌گونه‌ای که مدیران صنعتی نیز بر این موضوع معترف‌اند.

رحیمی ابراز داشت: هم‌اکنون اولویت‌های تحقیقاتی استان با همفکری مجامع علمی تبیین شده است؛ همانگونه که در سال ۱۳۹۸ با همین رویکرد موفق به جذب اعتبارات شدیم و درنهایت برای پنجمین سال متوالی عنوان "استان برتر در زمینه پژوهش و فناوری" را در کشور به دست آوردیم که نشان از تلاش هدفمند و معنادار جامعه علمی استان است.

استاندار فارس با تاکید بر ضرورت حرکت در مسیر اولویت‌های مشخص‌شده در سال ۱۳۹۹، گفت: در این سال طرح‌هایی برای توسعه پایدار، بهداشت و درمان، منابع آب و محیط‌زیست تدوین شده است که نتایج پژوهش‌های آن‌ها بسیار در معیشت مردم اثرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار