مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی چناران با اشاره به پایان کشت موسیر در این شهرستان گفت: کشت موسیر در آبان آغاز می‌شود و برداشت آن نیز در خرداد انجام می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رزیتا بهاری مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی چناران گفت: به منظور اصلاح الگوی کشت و استفاده بهینه از منابع آبی حدود ۶ هکتار از اراضی شهرستان به کشت موسیر اختصاص پیدا نموده که توسط جواد هاشمی کشاورز روستای سرآسیاب انجام شده است.

او افزود: موسیر گیاهی علفی، با کاربرد دارویی و استفاده در صنایع لبنی است. این گیاه با توجه به نیاز آبی بسیار کم و مقاوم به خشکی می‌تواند جایگزین مناسبی برای محصولات با نیاز آبی بالا باشد.

بیشتر بخوانید

مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی چناران ادامه داد: کشت این محصول درآبان ماه آغاز و برداشت آن خرداد ماه است. از هر هکتار می‌توان ۸ تن موسیر برداشت نمود.

بهاری بیان کرد: این کشاورز با ابتکار و خلاقیت خود نسبت به فرآوری موسیر اقدام نموده و با تهیه دستگاه خشک کن، موسیر تولیدی خود را فرآوری نموده و با قیمت بالایی به بازار عرضه‌ می کند.

او تصریح کرد: با عمل فرآوری ضمن ایجاد اشتغال خانگی، سود حاصله به جای اینکه مانند سایر محصولات به جیب واسطه‌ها سرازیر شود، نصیب خود کشاورز و تولیدکننده می‌شود. همچنین فرآوری این محصول، زمینه اشتغال زایی ۱۵ نفر را نیز فراهم نموده است.

انتهای پیام//ع. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.