رئیس جمهور روسیه گفت کشورش امیدی به تغییر در روابط با آمریکا در دوره ریاست جمهوری بایدن ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تایمز آو اسرائیل در گزارشی اعلام کرد «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، امروز (چهارشنبه) گفته است کشورش امیدی به تغییر روابط با آمریکا در دوره ریاست جمهوری «جو بایدن» ندارد.

پوتین این اظهارات را در جلسه‌ای با نمایندگان پارلمان روسیه مطرح کرد و افزود: «فکر نمی‌کنم شرایط برای ما با تغییر ریاست جمهوری آمریکا دشوار شود و به نظرم به روال معمول ادامه خواهد داشت.»

به گفته رئیس جمهور روسیه: «اجباری نیست که خود را با تغییر ریاست کاخ سفید هماهنگ کنم. باید این را درک کنیم که در زمینه‌های اختلافمان تهدید‌هایی مطرح است.»

پوتین در انتهای صحبت‌هایش گفت: «کار مهم این است که ببینیم در آمریکا چه تغییری حاصل می‌شود و ما مطابق با آن واکنش داشته باشیم.»

این در حالی است که امروز «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد مسکو به داشتن مناسبات خوب با دولت جدید آمریکا چندان خوش بین نیست.

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین یادآور شد: «روابط میان مسکو و واشنگتن رو به وخامت پیش می‌رود و ما تصور نمی‌کنیم که این رویکرد از سوی آمریکایی‌ها کنار گذاشته شود. فکر نمی‌کنیم دولت جدید آمریکا آمادگی مناسبات سالم با روسیه را داشته باشد.»

ترامپ بار‌ها از سوی قانونگذاران و رسانه‌های آمریکا به داشتن گرایش به روس‌ها و بویژه رئیس جمهور این کشور متهم شده است، این در حالی است که رویکرد ضد روسی در گرایش‌های بایدن مشهود است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار