مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در مهاباد تاکنون ۶ هزار و ۲۰۰ مورد مثبت در این شهرستان شناسایی شده است.

امیر بهزاد مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد با اشاره به اینکه تاکنون ۶ هزار و ۲۰۰ نفر در این شهرستان به کرونا ویروس مبتلا شده اند، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار داشت: درحال حاضر ۲۹ نفر در بخش کرونای بیمارستان مهاباد بستری هستند که از این تعداد ۱۸ مورد مثبت و ۱۱ مورد نیز جواب دارای علائم کرونا بوده، ولی نتیجه تست آن‌ها مشکوک و یا منفی بوده است.

بهزاد افزود: از تعداد ۲۹ نفر بستری شده در بیمارستان ۱۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه ICU تحت مراقبت هستند که ۴ نفر از آن‌ها به دستگاه وینتیلاتور وصل هستند.

او اضافه کرد: مجموع فوتی‌های این شهرستان نیز به ۲۹۹ مورد رسیده است که از این تعداد ۲۸۹ مورد شهروند شهر مهاباد و ۱۰ مورد نیز ساکن شهر‌های دیگر کشور بوده‌اند که محل تولد آن‌ها شهرستان مهاباد است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد با اشاره به شکننده بودن وضعیت آمار کرونا در این شهرستان، تصریح کرد: بیشترین میزان این شیوع این ویروس در بین افراد زیر ۵۰ سال است، اما بیشترین میزان فوتی‌ها در رده سنی بالای ۶۰ سال روی می‌دهد.

بهزاد در پایان با اشاره به شروع فصل سرد سال از شهروندان خواست نسبت به رعایت دستورالعمل‌ها حساسیت بیشتری داشته باشند و از حضور در مراسمات عروسی و عزا و دورهمی‌های خانوادگی پرهیز کنند.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.