نخستین بارش برف زمستانی در چهارمین روز از زمستان ارتفاعات مناطق سردسیری کهگیلویه و بویراحمد را سفید پوش کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، با ورود سامانه جدید بارشی به کهگیلویه و بویراحمد از دیشب بارش‌ها در همه مناطق استان آغاز شده که در مناطق سردسیری با بارش برف ومناطق گرمسیری استان هم بارش باران همراه بوده است.

طهماسبی کارشناس اداره کل هواشناسی استان گفت: بیشتر فعالیت این سامانه جدید بارشی در مناطق کوهستانی سردسیری شهرستان‌های بویراحمد و دنا به صورت بارش برف و در مناطق گرمسیری هم به شکل باران خواهد بود.

طهماسبی گفت: از بعد از ظهر امروز شاهد برف در مناطق پایین دست و در شهر‌ها نیز خواهیم بود و این سامانه بارشی تا اواسط فردا جمعه ادامه خواهد داشت .

او از افت ۵ تا ۶ درجه دما در سطح استان هم خبر داد و افزود: باغداران در مناطق سردسیری از هرس درختان خودداری کرده و گلخانه داران در مناطق گرمسیری هم  با توجه به افت محسوس دما برای پیشگیری از سرمازدگی محصول خود دمای لازم را برای گلخانه ها پیش بینی کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان از اداره کل راهداری خواست زمینه آمادگی نیرو‌های این اداره کل در پایگاه‌های راهداری برای برف روبی محور‌های مواصلاتی و گردنه‌های برف گیر  را داشته  و از رانندگان هم درخواست کرد از سفر‌های غیر ضروری خود داری کرده و در صورت سفر تمهیدات لازم از جمله زنجیر چرخ تهیه و تجهیزات گرمایشی خودروی خود را نیز بررسی کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.