معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در سال‌های گذشته افزون‌بر ۲۸هزار سجل برای فاقدان شناسنامه در سطح این استان صادر شده و همچنان ۲هزار و ۷۰۰پرونده دیگر نیز در دست بررسی است.

محمد هادی مرعشی  در مراسم افتتاح اداره ثبت احوال منطقه۲ زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: کمیسیونی در خصوص بررسی پرونده فاقدان شناسنامه در سیستان و بلوچستان ایجاد شده و فرمانداری‌ها برای حل مشکل مردم با این کمیسیون در ارتباط هستند.

او در خصوص صدور شناسنامه برای فرزندان مادر ایرانی و پدر تبعه خارجی افزود: هنوز در این خصوص هیچ شناسنامه‌ای در سیستان و بلوچستان صادر نشده و شرایط برای صدور این‌گونه شناسنامه‌ها فراهم است.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه خدمات رسانی بهتر به مردم از وظایف دولتمردان است افزود: با اعلام نظر مراجع تعیین صلاحیت، صدور شناسنامه‌ها در کمترین زمان انجام می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان نیز اظهارداشت: تنها در کلان شهر زاهدان ۱۳ نمایندگی ثبت احوال فعال است.

رضا راحت دهمرده افزود: جمعیت سیستان و بلوچستان حدود سه میلیون نفر است و این استان جوانترین استان کشور محسوب می‌شود و ۶۷درصد از جمعیت آن زیر ۳۰سال هستند.

او بیان کرد: تنها سه درصد جمعیت سیستان و بلوچستان سالمند هستند که کمترین جمعیت سالمند کشور را هم این استان دارد.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: در ۹ ماهه نخست امسال فاطمه، عایشه، حلما، سدنا و زینب اسامی پر تکرار خانم‌ها و محمد، محمد عمر، امیر علی، محمد طا‌ها و علی اسامی پرتکرار آقایان در این استان بودند.

وی بیان کرد: بر اساس آمار‌های جمع آوری شده از ادارات ثبت احوال استان در ۹ ماهه نخست امسال در هر روز ۲۴۷ واقعه تولد ثبت و در هر ساعت حدود ۱۰ نوزاد متولد شدند.

دهمرده تصریح کرد: همچنین در این مدت در مجموع تعداد ۶۶ هزار و ۹۵۹ واقعه ولادت در سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده است.
او گفت: ثبت داده‌های جمعیتی در صورت پوشش کامل می‌تواند در تامین حقوق انسانی افراد و مطالعات جمعیت شناسی، اپیدمولوژی، خانواده و نیاز سنجی ملی و بومی موثر باشد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار