طرحی برای باسواد کردن افراد بی‌سواد خانواده

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش بوشهر گفت: اعضای با سواد خانواده می‌توانند با مراجعه به ادارات مناطق و شهرستان‌های محل زندگی خود، در طرح باسواد کردن اعضای بی‌سواد خانواده شرکت کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سیدمجتبی هاشمی نژاد معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در آستانه هفتم دی سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی، از طرح سوادآموزی در خانه به عنوان یکی از طرح‌های خلاقانه و موثر در افزایش میزان سوادآموزی نام برد و بیان کرد: در این طرح، اعضای با سواد خانواده می‌توانند با مراجعه به ادارات مناطق و شهرستان‌های محل زندگی خود، کد ملی افراد کم سواد و بی‌سواد ۱۰ تا ۴۹ سال خانواده خود را در سامانه سوادآموزی ثبت کنند و بعد از انجام مقدمات لازم طرح، اقدام به آموزش آن‌ها کنند.

او افزود: حق الزحمه و تمام امکانات از جمله کتاب و نوشت افزار و ملزومات سوادآموزی نیز در اختیار افرادی که در این طرح شرکت کرده‌اند، قرار می‌گیرد.

 معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: میزان باسوادی جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال این استان اکنون ۹۵.۶ درصد است که نسبت به سال ۹۳، حدود دو درصد افزایش داشته است.

هاشمی نژاد، میانگین بی‌سوادی را استان را ۴.۴ درصد عنوان کرد و گفت: میزان بی‌سوادی در روستا‌های استان بوشهر ۵.۷۶، شهرها، ۳.۸۴، میان مردان ۴.۱۲ و زنان ۴.۷۳ است.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: استان بوشهر در زمینه شتاب بخشی میزان باسوادی در سال‌های ۹۳ تا ۹۵ رتبه اول کشور را کسب کرد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: از سال ۵۵ تاکنون در دوره‌های مختلف سوادآموزی استان، ۳۳۲ هزار و ۸۰۰ نفر شرکت کرده‌اند و با تلاش شبانه روزی همکاران این حوزه پرونده و اطلاعات همه این افراد ثبت سامانه ملی سواد آموزی کشور شده است.

هاشمی نژاد درباره تعیین تکلیف نیرو‌های حق التدریسی نهضت سوادآموزی عنوان کرد: در آزمون پارسال فقط چهار نفر از آموزش دهنده‌ها از آزمون استخدامی جا مانده‌اند و بقیه یا جذب شده‌اند یا در آزمون پیش رو جذب خواهند شد. البته این افراد وارد آموزش رسمی شده‌اند و تعداد آموزش دهنده‌های ما کمتر می‌شود در حالی که مجوز جذب نیرو هم نداریم و این موضوع یکی از چالش‌های اساسی ماست.

او ادامه داد: اولین مرکز یادگیری محلی این استان در زندان مرکزی بوشهر راه‌اندازی شد که تفاهم‌نامه‌های کارآمدی به امضا رسید و پارسال  ۱۸ نفر در این مرکز باسواد شدند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر اعلام کرد: سه مرکز یادگیری محلی در شهرستان بوشهر و یک مرکز در دشتستان در حال راه‌اندازی است که در صورت بهره‌برداری شمار این مراکز در استان به پنج مورد می‌رسد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.