مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: پارک پلی پروپیلن در ایلام با تضمین خوراک شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ساخته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، جعفر ربیعی، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در آیین بهره برداری از سه طرح جدید صنعت نفت که با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور برگزار شد، گفت: پارک پلی پروپیلن در ایلام با تضمین خوراک شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و سرمایه گذاری بخش خصوصی ساخته خواهد شد.

او گفت: امروز شاهد بهره برداری از دو طرح دیگر از مجموعه طرح‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس هستیم؛ پتروشیمی ایلام دو فاز داشت که فاز اول آن در اردیبهشت ماه سال ۹۳ افتتاح شد که تولید پلی اتیلن از اتیلن بود که از خط غرب تامین می‌شد و امروز زنجیره پتروشیمی ایلام را با طرح تولید اتیلن از گاز‌ها و میعانات دریافتی از پالایشگاه گاز و همچنین واحد گوگردزدایی این پتروشیمی، تکمیل می‌کنیم.

ربیعی ادامه داد: مجموع این طرح‌ها ۸۶۶ میلیون دلار هزینه در بر داشته که حدود ۴۰۰ میلیون دلار آن از محل تسهیلات خارجی بوده که بخشی از اقساط آن پرداخت شده است.

او بیان کرد: اشتغال زایی فاز دوم پتروشیمی ایلام، حدود هزار و ۳۰۰ نفر در زمان ساخت و ۱۹۰ نفر به صورت مستقیم و ۶۵۰ نفر به صورت غیرمستقیم در زمان بهره برداری بوده است.

خصویات چهارگانه پتروشیمی ایلام

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس درباره خصوصیات پتروشیمی ایلام اظهار کرد: اولین خصوصیت آن این است که تمام مراحل ساخت، پیش راه اندازی و راه اندازی آن، بدون حضور کارشناسان و شرکت‌های خارجی و توسط شرکت‌های ایرانی انجام شده است.


بیشتر بخوانید


او دومین خصوصیت این فاز پتروشیمی ایلام را استفاده از تجهیزات داخلی دانست و گفت: ۷۱ درصد از تجهیزات به کار رفته در این فاز پتروشیمی، ساخت شرکت‌های داخلی بوده و از درون کشور تامین شده است؛ سومین خصوصیت آن نیز، این است که بیش از ۹۰ درصد کارکنان پتروشیمی ایلام، بومی همین استان هستند.

ربیعی ادامه داد: چهارمین خصویت آن مربوط ‌می‌شود به اینکه پتروشیمی ایلام در اراضی واقع شده‌اند که یک زمانی در سال‌های اولیه دهه ۶۰ محل استقرار رزمندگان اسلام برای آزادسازی مهران عزیز بوده است؛ این بیانگر این است که جهاد امروز در عرصه دیگری که اقتصادی است، ادامه دارد.

او گفت: پتروشیمی خلیج فارس و شرکت‌های تابعه در مورد صنایع پایین دستی برنامه ریزی‌های زیادی دارند؛ خوشبختانه در پایین دست همین پتروشیمی ایلام، طرح تولید پلی پروپیلن از پروپیلن تولیدی این واحد را در دست اجرا داریم که محصول بسیار با ارزشی است که اکنون در کشور با کمبود مواجه است؛ این طرح ۵۲ درصد پیشرفت دارد.

ربیعی در انتها بیان کرد: با پیگیری‌های استاندار این استان و مشارکت بخش خصوصی، پیش بینی کرده‌ایم که یک پارک پلی پروپیلن را نیز در کنار این واحد بسازیم؛ یعنی تضمین خوراک آن از ماست و سرمایه گذاری آن از بخش خصوصی که موجب اشتغال و ثروت آفرینی بسیار خوبی می‌شود؛ سرمایه گذاری در این پارک نیز حدود ۶۵۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار