آژانس امنیت سایبری آمریکا اعلام کرد حمله هکری که اوایل ماه جاری میلادی به انجام رسید، تأثیرات منفی بر دولت‌های فدرال داشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، آژانس امنیت سایبری آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد حمله جاسوسی گسترده‌ای که اوایل ماه جاری میلادی انجام شد، تأثیراتی را بر دولت‌های محلی وفدرال برجای گذاشته است.

در این گزارش ادعا شده است هکر‌های مظنون روس، به نرم افزاری دست یافته اند که ساخت شرکت «سولارویندز» است. آن‌ها با استفاده از برنامه ساخت شرکت سولارویندز به عنوان سکوی پرشی برای نفوذ به شبکه‌های دولت فدرال استفاده کرده اند.

آژانس امنیت سایبری و امنیت زیر ساخت امریکا گفته اند این حملات هکری در حال تأثیرگذاری بر شبکه نهاد‌ها در سراسر دولت فدرال آمریکا و نیز دولت‌های محلی، علاوه بر نهاد‌های زیرساختی مهم و دیگر سازمان‌های بخش خصوصی است.

آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت امریکا هفته گذشته اعلام کرد سازمان‌های دولتی آمریکا و نهاد‌های زیرساختی و نیز گروه‌های خصوصی در میان بخش‌هایی هستند که تحت تأثیر این حملات قرار گرفته اند؛ اما آژانس امنیت سایبری آمریکا به شکل دقیق به سازمان و یا ایالتی اشاره نکرد.

طبق اعلام دیلی میل، تا کنون تنها شماری از سازمان‌های دولت فدرال آمریکا رسما تأیید کرده اند تحت تأثیر این حملات قرار گرفته اند که از جمله آن‌ها می‌توان به وزارت خزانه داری، وزارت بازرگانی و وزارت انرژی آمریکا اشاره کرد.

در پرونده وزارت خزانه داری امریکا هکر‌ها به بخش دفاتر اداری که متعلق به مسئولان ارشد این سازمان است، نفوذ کرده و به ده‌ها حساب ایمیل این بخش دست یافتند.

مقامات آمریکا اوایل هفته جاری اعلام کرده بودند هیچ نشانه‌ای از اینکه اطلاعات مالیات دهندگان در خطر قرار گرفته، وجود ندارد؛ اما به نظر می‌رسد مسأله این حملات هکری مهم است.

خبرگزاری رویترز نیز پیشتر اشاره کرده بود که شهرستان پیما در ایالت اریزونا نیز در میان قربانیان حملات هکری بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار