یک منبع عراقی اعلام کرد سردار قاآنی به دولت عراق اطلاع داده تهران با بمباران سفارت آمریکا مخالف بوده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، یک منبع عراقی امروز، پنج شنبه از جزئیات موضع سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص بمباران سفارت آمریکا در بغداد خبر داد. این در حالی است که خبر‌ها از بازداشت یکی از شلیک کنندگان این موشک‌ها از سوی دولت عراق حکایت دارد.

این منبع به پایگاه خبری شبکه آر تی گفت: در سفری که [سردار]قاآنی به عراق در دو روز گذشته داشت، وی مخالفت ایران را با حمله راکتی به سفارت آمریکا به اطلاع مقامات عراق رساند.

این در حالی است که وزیر کشور عراق در سخنانی اعلام کرد یکی از شلیک‌کنندگان راکت به سفارت آمریکا را بازداشت کرده‌ایم
عثمان الغانمی گفت: ما چند طرح برای هدف قرار دادن منطقه سبز را خنثی کردیم. ما با هیأت‌های دیپلماتیک برای حفاظت از آن‌ها در بغداد همکاری می‌کنیم.

او در ادامه افزود: برای جلوگیری از هدف گرفته‌شدن منطقه سبز، در حال کار بر روی یک طرح امنیتی-نظامی هستیم.
افزون بر این راشاتودی به نقل از منابع امنیتی عراق گزارش داد که نیرو‌های امنیتی این کشور یکی از عوامل حمله راکتی اخیر به سفارت آمریکا را بازداشت کرده‌اند.

فرد بازداشتی با عنوان "فرمانده نیرو‌های موشکی یک گروه مسلح" توصیف شده است.

گفتنی است شبکه خبری المیادین در روز یکشنبه، اعلام کرد چند راکت کاتیوشا به سمت سفارت آمریکا در منطقه الخضراء (سبز) بغداد، پایتخت عراق شلیک شده و سامانه ضدموشکی مستقر در این سفارت‌خانه فعال شده است.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا پس از این حادثه با انتشار پیام و تصویری در صفحه توئیتر خود مدعی شد ایران مسئول حمله چند روز پیش به سفارت کشورش در بغداد است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
....
۲۳:۰۷ ۰۴ دی ۱۳۹۹
عجب انتقام سختی ....
آخرین اخبار