دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس گفت: اعضای باند ۷ نفره کلاهبرداری که با اجاره یک مغازه میوه فروشی در فلکه پنجم فردیس، با استفاده از دستگاه اسکیمر اقدام به کپی اطلاعات کارت بانکی شهروندان کرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، حسین ناصر خاکی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس از شناسایی و دستگیری اعضای باند ۷ نفره کلاهبرداری که با اجاره یک مغازه میوه فروشی در فلکه پنجم فردیس، با استفاده از دستگاه اسکیمر اقدام به کپی اطلاعات کارت بانکی تعداد حدود ۸۰۰ نفر از شهروندان کرده بودند خبر داد و گفت: این پرونده زمانی مورد پیگیری قرار گرفت که ۵۰ نفر از شهروندان به پلیس فتا شهرستان فردیس مراجعه و اعلام داشتند که در حالی که کارت بانکی آن‌ها در اختیار خودشان بوده، برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها صورت گرفته است.

او با بیان این که بلافاصله بررسی موضوع در دستورکار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت، افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که برداشت های انجام شده از حساب مالباختگان به صورت اینترنتی نبوده است و متهم یا متهمان به صورت فیزیکی اقدام به خالی کردن حساب‌ها از طریق انتقال کارت به کارت و خرید طلا و ارز کرده‌اند که شک ماموران برای کپی اطلاعات کارت بانکی مالباختگان از طریق دستگاه اسکیمر به یقین تبدیل شد.

دادستان عمومی و انقلاب فردیس با بیان این که در ادامه تحقیقات مشخص شد که همه مالباختگان حدود دو ماه پیش اقدام به خرید از یک مغازه میوه فروشی کرده بودند و از آن طریق کارت بانکی آن‌ها کپی شده است، گفت: بلافاصله صاحب مغازه به پلیس فتا احضار و در تحقیقات از وی مشخص شد که او در یک بازه زمانی چند ماهه مغازه را به ۲ نفر زن و شوهر اهل جنوب غربی کشور که با هویت جعلی قرارداد ثبت کرده بودند، اجاره داده است.

ناصرخاکی گفت: در ادامه ماموران با هماهنگی قضایی و انجام اقدامات پلیسی ابتدا هویت و مخفیگاه یکی از متهمان را در منطقه تهرانسر شناسایی کردند، با دریافت نیابت قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند و در یک عملیات غافلگیرانه متهم اصلی را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی تعدادی تجهیزات رایانه‌ای مربوط به کپی کارت‌های بانکی، دو دستگاه دستگاه پوز، حدود ۲۰۰ عدد کارت بانکی را کشف کردند.

او افزود: متهم در مواجهه با مدارک و مستندات دقیق ماموران چاره‌ای جز بیان حقیقت نیافت و تاکنون به کپی برداری و برداشت از حساب ۲۰۰ نفر از شهروندان با همدستی تنی چند از دوستانش اعتراف کرد.

دادستان عمومی و انقلاب فردیس با بیان این که همدستان متهم به صورت بسیار حرفه‌ای هیچ گونه ردی از خودشان برجای نگذاشته بودند، گفت: ماموران با انجام اقدامات پلیسی گسترده مخفیگاه متهم ردیف دوم تا هفتم پرونده را در منطقه پرند شهر تهران شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی نامبردگان را نیز در چند عملیات غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آن‌ها یک دستگاه اسکیمر، ۱۱۵ کارت بانکی کپی شده و تعدا زیادی کارت بانکی خام کشف کردند.

او با اشاره به این که متهمان دستگیر شده به جرم کلاهبرداری اینترنتی در چند استان از کشور از جمله خوزستان، البرز، خراسان رضوی و تهران، تحت تعقیب بوده اند، افزود: تاکنون ۸۰ نفر از مالباختگان این پرونده شناسایی شده اند که ارزش کلاهبرداری از آن‌ها ۱۰ میلیارد ریال تخمین زده شده است.

ناصرخاکی با اشاره به ادامه تحقیقات برای شناسایی سایر مالباختگان این پرونده، گفت: شهروندان عزیز از قرار دادن کارت بانکی شان در اختیار فروشنده‌های دوره گرد جداً خودداری کنند و حتماً هنگام خرید شخصا اقدام به کشیدن کارت کنند.

او افزود: افرادی که احتمالاً از مغازه یادشده خرید داشته اند و احتمالا از کارت آن‌ها نیز برداشت پول انجام شده است برای شناسایی متهمان و تشکیل پرونده به پلیس فتای شهرستان فردیس واقع در شهرک وحدت مراجعه کنند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
درود