معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم بر ضرورت ترویج منش، سلوک و مکتب شهید سلیمانی در دانشگاه‌ها تأکید کرد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در جلسه قرارگاه شهید علم الهدی، که امروز چهارم دی  در محل این وزارت برگزار شد، بر ضرورت ترویج منش، سلوک و مکتب شهید سلیمانی در دانشگاه‌ها تأکید کرد.

او افزود: مناسبت برگزاری این جلسه قرارگاه در مورد دو رویداد مهم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و روز شهدای دانشجو (۱۶ دی) است. اثرگذاری شهید سلیمانی در کشور و منطقه به نحوی است که دانشگاهیان باید در تمام ایام سال تحصیلی منش، سلوک، شخصیت و عملکرد ایشان را تحت عنوان مکتب شهید سلیمانی دائماً مورد بررسی و مطالعه قرار دهند.

 غفاری همچنین با بیان اینکه شهید سلیمانی در دانشگاه شهید باهنر کرمان تحصیل کرده اند، تاکید کرد: شهید سلیمانی در دل و قلب ملت ایران قرار دارد و لایه‌های مختلف جمعیتی به ویژه دانشگاهیان نسبت به ایشان ارادت زبانی، دلی و عملی دارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، ضمن تقدیر از فعالیت دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌های سالگرد شهید و روز شهدای دانشجو اظهار کرد: مقام معظم رهبری به این شهید بزرگوار لقب سردار ملی داده‌اند، لذا مجموعه دانشگاهی کشور وظیفه خود می‌داند که برنامه‌های مناسب معرفتی و فرهنگی در ترویج سیره و عملکرد ایشان و نیز دانشجویان شهید در دانشگاه‌ها داشته باشند.

 غفاری ضمن گرامیداشت روز شهدای دانشجو تاکید کرد: شهدای دانشجو به ویژه شهدای دانشجو روز ۱۶ دی با محوریت شهید علم‌الهدی جایگاه ویژه‌ای در دانشگاه دارند و به تاسی از این شهدا نیز قرارگاه دانشگاهی فرهنگ ایثار و شهادت به این نام مزین شده است. شهادت این دانشجویان با فاصله کمی از آغاز جنگ تحمیلی نشان‌دهنده اهمیت نقش دانشگاه در دفاع از هویت و کیان سرزمینی ایران دارد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.