آغاز عملیات اجرایی طرح احداث بندگابیونی حوضه آب‌بهار مسجد سلیمان

عملیات اجرایی طرح احداث بند گابیونی بلند حوضه آب‌بهار مسجد سلیمان با حضور استاندار و جمعی از مسئولان این شهرستان برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عملیات اجرایی طرح احداث بند گابیونی بلند حوضه آب‌بهار مسجد سلیمان با هدف مهار هرزآبها، کنترل سیلاب‌های خسارت زا در منطقه، کنترل و فرسایش و کنترل رسوب تولیدی و ممانعت از ورود آن به رودخانه و دشت‌های پایین دست منطقه، رفع کم‌آبی آغاز شد.

این طرح هشت هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی بالادست را پوشش می‌دهد و قرار است  و برای  بهبود وضعیت مراتع، تغذیه سفره‌های زیر زمینی و توسعه اقتصادی - اجتماعی در این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال ظرف مدت پنج ماه به بهره برداری برسد.

محل اعتبار این طرح از صندوق توسعه ملی بوده که هشت متر ارتفاع مفید بند و سه متر عمق پی بند این طرح است.

طول بالایی بند ۸۰ متر، طول پایینی بند ۴۰ متر، طول سرریز ۳۸ متر، ارتفاع کل بند از کف پی ۱۴ متر و حجم روگذر سرریز نیز ۲۲۰ متر مکعب در ثانیه است.

گابیون توری فلزی است که می‌تواند فشار‌های گوناگون را تحمل کند و حتی اگر این فشار‌ها مستمر باشند؛ گابیون قدرت کافی برای کنترل وزن سنگ‌هایی را که با آن پر شده است را دارد و میتواند در برابر فشار‌های بالای جریان آب و فشار توده‌های خاک به خوبی مقاومت نماید.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.